آلفارومئو میتو بخریم یا مزدا ۳ نیو هاچ بک؟

خرید آلفارومئو میتو یا مزدا ۳ نیو هاچ بک کدام ‌یک به صرفه ‌تر است؟ در این مقاله سعی می‌ کنیم به مقایسه دو خودرو از دوست‌ داشتنی‌ ترین هاچبک‌ های بازار ایران بپردازیم. آلفا رومئو میتو از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ وارد بازار ایران شد و از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ نیز تولید مزدا ۳ هاچبک در ایران ادامه داشت. به‌ این‌ ترتیب اگر قصد خرید آلفارومئو میتو یا مزدا ۳ نیو هاچ بک را داشته باشید باید وارد بازار دست‌ دوم شوید. هرکدام از این خودروها دارای ویژگی‌ های خاصی هستند که با هم آن‌ ها را بررسی خواهیم کرد و درنهایت پیروز این نبرد را معرفی می‌ کنیم.

مقایسه عملکرد فنی آلفارومئو میتو و مزدا ۳ نیو هاچبک

مزا ۳ نیو هاچبک، ژاپنی دوست ‌داشتنی بازار ایران به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با توان تولید ۱۴۷٫۴ اسب بخار مجهز شده است. جعبه در نظر گرفته ‌شده برای این خودرو از نوع اتوماتیک تیپ ترونیک ۵ دنده است. در تیپ ۳ این خودرو علاوه بر کنسول میانی، پدال ‌های دنده در پشت فرمان نیز قرارگرفته است. این مشخصات فنی سبب شده است که شتاب ۹٫۲ ثانیه ‌ای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر برای آن ثبت شود. درنهایت مصرف سوخت ترکیبی مزدا ۳ نیو هاچبک ۸٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

در مقابل اما شما با خرید آلفارومئو میتو صاحب یک خودرو تقریباً اسپرت خواهید شد. با اینکه حجم موتور و توان خروجی آن در مقابل مزدا ۳ نیو هاچبک عدد کمتری را نشان می ‌دهد اما در عمل پیروز میدان خواهد بود. موتور ۱٫۴ لیتری این خودرو ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند ولی گشتاور آن بیشتر از مزدا ۳ نیو است. جعبه ‌دنده این خودرو از نوع اتوماتیک دو کلاچه است که تجربه رانندگی اسپرت را نیز به شما خواهد داد.

این ترکیب سبب شده است که نهایت سرعت میتو به ۲۱۵ کیلومتر برسد و شتاب آن تنها ۸ ثانیه باشد که از مزدا ۳ نیو در هر دو فاکتور سریع‌ تر است. برتری دیگر این خودرو در مصرف سوخت است که سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن تنها ۵٫۷۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. به این ترتیب شما با خرید آلفارومئو میتو از نظر فنی خودرو بهتری از مزدا نیو ۳ خواهید داشت.

مقایسه طراحی و امکانات آلفارومئو میتو و مزدا ۳ نیو هاچبک

ازلحاظ طراحی این دو خودرو به دو دسته مختلف تعلق دارند. میتو یک خودرو کوچک دو در است و خرید آلفارومئو میتو به خانواده‌ ها توصیه نمی ‌شود. در مقابل، مزدا ۳ نیو هاچبک خودرو ۴ در است و فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می ‌دهد.


امکانات و طراحی مزدا ۳ نیو هاچبک

مزدا ۳ نیو هاچبک از زبان طراحی مزدا ۳ نیو بهره می ‌برد که دوست داران زیادی در ایران دارد. اما در درون خودرو کیفیت و متریال استفاده‌ شده جای بحث دارد با این ‌حال از یک خودرو در این محدوده قیمتی نباید انتظار زیادی داشت. اما کیفیت صندلی ‌ها و فضای کافی برای سرنشینان از نکات مثبت این خودرو محسوب می ‌شود. برای اجاره خودرو مزدا ۳ new full  با کارشناسان ما در پرارین خودرو تماس حاصل فرمائید.

از امکانات اصلی این خودرو می ‌توان به سیستم تهویه مطبوع به همراه کنترل اتوماتیک و خروجی دوگانه هوا با قابلیت تنظیم دمای متفاوت، سیستم صوتی با کیفیت با کنترل از روی فرمان، کامپیوتر سفر، صندلی به همراه گرم‌کن، آینه‌ های برقی به همراه گرم‌کن، قابلیت برگشت اتوماتیک درب راننده و کروز کنترل اشاره کرد. 

امکانات آلفارومئو میتو

خرید آلفارومئو میتو به افرادی که می ‌خواهند لذت رانندگی با یک خودرو نیمه اسپرت را تجربه کنند توصیه می‌ شود و این خودرو به‌ هیچ ‌عنوان گزینه خوبی برای خانواده‌ ها نیست. طراحی خودرو کاملاً هماهنگ با زبان طراحی آلفارومئو است و حس خاص بودن را منتقل می‌ کند.

درزمینه امکانات رفاهی میتو با دو نسخه سفارشی و پایه وارد بازار ایران شده است که ما امکانات نسخه سفارشی آن را معرفی می ‌کنیم. میتو دارای مانیتور لمسی چند کاره با سیستم ناوبری سفارشی به همراه نمایشگر اطلاعات سفر و راننده است. صندلی ‌ها با تنظیم برقی، تنظیم گودی کمر و گرم‌کن، روکش چرم سفارشی، آینه الکترو کرومیک، آینه ‌بغل برقی به همراه گرم‌کن، بخار زدایی اتوماتیک شیشه ‌ها، سانروف، کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ ها، سنسور باران، سنسور پارک، کروز کنترل و سیستم هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل از امکانات اصلی این خودرو محسوب می‌ شوند.


مقایسه قیمت و ارزش خرید آلفارومئو میتو و مزدا ۳ نیو هاچبک

با اینکه درمجموع میتو خودرو بهتری به نظر می ‌رسد اما نقاط ضعف آن در ایران بیشتر از مزدا ۳ نیو هاچبک است. هزینه نگهداری بالا میتو به همراه پشتیبانی ضعیف و در دسترس نبودن قطعات یدکی مزدا ۳ نیو هاچبک را به انتخاب منطقی ‌تری تبدیل می ‌کند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *