اجاره خودرو در تبریز

اجاره خودرو در تبریز

تبریز به عنوان شهری تاریخی و جذاب، همواره توانسته خود را به عنوان گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار برای سفرهای سیاحتی و خانوادگی مطرح کند. تبریز که در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری ایران انتخاب شده بود، شامل موزه‌ها بافت سنتی و بناهای تاریخی جذاب است که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. همچنین طبیعت زیبای اطراف تبریز، این شهر را از هر نظر، در جایگاهی ویژه از لحاظ گردشگری قرار می‌دهد. امروزه خدمات اجاره خودرو در تبریز طرفدارهای بسیار زیادی دارد.

از طرف دیگر نزدیکی تبریز به منطقه آزاد ارس سبب شده تا امکان استفاده از خودروهای درجه یک و مطرح جهان در تبریز از طریق رنت ماشین، با قیمت مناسب وجود دارد. در این مطلب از پرارین خودرو قصد داریم تا شرایط و قیمت اجاره ماشین در تبریز را به صورت کامل بررسی کنیم و در انتها چند نکته درباره انتخاب اجاره دهنده بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

پلاک ارس چیست؟

در چند سال اخیر، منطقه ارسباران به خاطر مراودات تجاری با کشور آذربایجان به عنوان منطقه آزاد اعلام شد. ابن مسئله سبب شد تا تعرفه بالای گمرک و عوارض مربوط به واردات در این منطقه اعمال نشود و در نتیجه خودروهای درجه یک جهان، با هزینه‌ای معقول و منطقی در این ناحیه در دسترس باشد. به خودروهای این منطقه اصطلاحا پلاک اروند گفته می‌شود.

قیمت اجاره خودرو در تبریز چقدر است

با توجه به نزدیکی تبریز به منطقه آزاد جلفا و ارسباران، امکان اجاره خودروهای خاص و لوکس در این منطقه با قیمتی مناسب‌تر از سایر نقاط ایران وجود دارد. البته خودروهای منطقه آزاد جلفا، برای تردد در تبریز باید از قوانین خاصی پیروی کنند. به این نوع خودروها اصطلاحا گذر موقت گفته می‌شود. عوامل ذکر شده سبب شد تا امکان‌هایی مثل  اجاره فورد در تبریز یا اجاره ماشین کلاسیک در تبریز وجود دارد. انواع ماشین کلاسیک به خاطر ظاهر نوستالژیک و خاطره‌انگیز آنها، علاقه‌مندان فراوانی دارند و امکان تجربه رانندگی با این خودروهای جذاب از طریق اجاره، وجود دارد.

آیا اجاره خودرو در تبریز انتخاب مناسبی است؟

پیش از هرچیز باید گفت که مناسب بودن هر تصمیمی، با توجه به نیازها و شرایط تعیین می‌شود و اجاره هم خودرو هم چنین وضعیتی دارد‌. اجاره خودرو می‌تواند با توجه به شرایط، بهترین انتخاب ممکن باشد. به صورت کلی می‌توان گفت که اجاره خودرو، برای رفع نیازهای کوتاه مدت و خاص گزینه مناسبی است. از جمله این نیازها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • تعدادی از افراد ترجیح می‌دهند که در رویدادهای خاص زندگی خود، از خودرویی خاص یا خاطره‌انگیز استفاده کنند. مراسم عروسی یکی از این رویدادهای خاص است و تزیین ماشین یکی از رسوم همیشگی این رویداد است. اجاره خودروهای لوکس و استفاده از آنها به عنوان ماشین عروس، انتخابی جذاب برای بسیاری از افراد است.
  • برخی دوست دارند که برای شرکت در مهمانی‌ها یا قرار ملاقات‌های رسمی و مهم، از خودروهای ویژه استفاده کنند. به همین دلیل اجاره ماشین شاسی بلند در تبریز و بسیاری از شهرها، گزینه‌ای است که طرفداران زیادی دارد.
  • علاقه‌مندان به اتومبیل، دوست دارند تا رانندگی کردن با ماشین‌های مختلف را تجربه کنند. خرید خودرو برای این موارد انتخاب مناسبی نیست اما اجاره خودرو به خوبی می‌تواند این نیاز را به شیوه‌ای به صرفه برطرف کند. حتی برای کسانی که به موتور سیکلت علاقه دارند، امکان اجاره موتور در تبریز فراهم شده است.
  • معمولا بسیاری ترجیح می‌دهند که در مسافرت‌های خانوادگی به جای استفاده از چند ماشین شخصی، با خودرویی با ظرفیت بالا سفر کنند. این موضوع مسیر رسیدن به مقصد را هم به بخشی خاطره انگیز تبدیل می‌کند. اجاره ون برای این گونه موارد، انتخابی اقتصادی و پرطرفدار است. حتی اگر شما توانایی رانندگی با ون را داشته باشید امکان اجاره ون بدون راننده هم برای شما وجود خواهد داشت.
  • بسیاری از گردشگران و مسافران هم ترجیح می‌دهند به جای سفر با خودروی شخصی، از هواپیما یا قطار استفاده کنند و از طرف دیگر دوست دارند در شهر مقصد، خودرویی را به صورت کامل و برای چند روز در اختیار داشته باشند. با توجه به گردشگری بودن تبریز، اجاره خودرو در تبریز می‌تواند، نیاز این گروه را نیز به خوبی برآورده کند.
  • برای سفرهای خاص مانند کویرگردی یا آفرود، به خودروهایی خاص نیاز است. اجاره خودرو امکان بهره بردن از خودرویی مناسب را برای این نوع سفرها فراهم می‌کند.

آیا اجاره خودرو در تبریز انتخاب مناسبی است

موارد فوق از جمله کاربردهای اجاره خودرو در تبریز و سایر شهرهای ایران هستند که به صورت خلاصه به آنها اشاره شد. اگر شما هم قصد اجاره خودرو در تبریز را دارید، متخصصان پرارین خودرو آماده‌اند تا خودروی موردنظر شما را در کمترین زمان ممکن، در اختیار شما قرار دهند.

قیمت اجاره خودرو در تبریز چقدر است؟

قیمت اجاره خودرو به عوامل مختلفی وابسته است و تعیین بازه مشخص برای آن بسیار دشوار است. قیمت کرایه ماشین در تبریز هم چنین حالتی دارد و به سختی می‌توان نرخ معینی برای آن در نظر گرفت. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. نوع خودروی انتخابی شما برای اجاره، بیشترین تاثیر را روی هزینه اجاره خودرو دارد. در حقیقت هر قدر خودروی انتخابی شما خاص‌تر و گران‌تر باشد، هزینه اجاره آن هم بالاتر خواهد بود.
  2. مدت زمانی که خودروی اجاره‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد نیز از مواردی است که تاثیر بسزایی روی هزینه اجاره خودرو خواهد گذاشت.
  3. موارد جزئی‌تر مانند محدوده تردد با خودرو نیز می‌تواند روی قیمت اجاره خودرو تاثیرگذار باشد.
  4. استفاده شما از خدمات اضافه، مثل استخدام راننده در کنار اجاره خودرو نیز از عوامل تاثیرگذار بر هزینه کرایه خودرو است.

به صورت کلی می‌توان گفت هر قدر میزان ریسکی که از اجاره دادن خودرو برای اجاره دهنده ایجاد می‌شود، بیشتر باشد، هزینه اجاره خودرو نیز بیشتر خواهد بود. مثلاً اجاره دادن ماشین گران‌تر خطر بیشتری دارد یا اجاره دادن خودرویی که قصد خروج از شهر را دارد، ریسک بیشتری را متوجه اجاره دهنده می‌کند و به تبع آن هزینه بیشتری هم خواهد داشت.

از طرف دیگر، تعدادی از افراد، به صورت خصوصی و بدون تاسیس شرکت اقدام به اجاره دادن خودرو می‌نمایند و این موضوع تعیین نرخ برای اجاره خودرو را پیچیده‌تر می‌کند. چون هزینه اجاره خودرو در این گونه موارد بر اساس توافق شفاهی انجام می‌شود.

پرارین خودرو، انتخابی مطمئن

اگر قصد اجاره خودرو در تبریز را دارید؛ بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید.

  • اجاره خودرو از شرکتی با اعتبار بالا، یعنی اطمینان و آسودگی بیشتر. در حقیقت شما با انتخاب شرکتی مطمئن، خیال خود را از بسیاری جهات راحت می‌کنید.
  • انتخاب خودروی متناسب با نیاز شما، امری است که گاهی اوقات به تجربه و تخصص احتیاج دارد؛ استفاده از خدمات شرکتی متخصص می‌تواند شما را در انتخابی صحیح یاری کند.
  • راحتی و سهولت استفاده از خدمات شرکت اجاره دهنده هم اهمیت فراوانی دارد که باید به آن توجه کرد.
  • گستردگی و تنوع خدمات و آپشن‌های شرکت نیز نکته دیگری است که باید در هنگام انتخاب، به آن دقت کرد.

پرارین خودرو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های اجاره دهنده خودرو، با راه‌اندازی سامانه‌ای هوشمند، امکان استفاده از خدمات خود را، به راحت‌ترین شکل ممکن فراهم کرده است. پرارین سعی می‌کند با گسترش حوزه فعالیت و خدمات خود، پاسخ مناسبی به انواع نیازها ارائه کند و با استفاده از تیمی متخصص، بهترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *