اطلاعات کامل در مورد کم مصرف ‌ترین خودرو های هوندا

مصرف سوخت پایین یک فاکتور مهم و تعیین کننده در خرید خودروی هوندا و خرید خودروی سایر شرکت ‌ها محسوب می ‌شوند و ایرانی ‌ها هم به این فاکتور توجه دارند. مصرف سوخت پایین هم به شرایط موتور و هم نحوه استفاده از خودرو در شرایط مختلف وابسته است. به هر صورت مصرف پایین می‌ تواند یک فاکتور بسیار مهم در خرید و فروش خودروی هوندا باشد و ما را به سمت یک گزینه خاص سوق دهد.

این مقدمه کوتاه دلیلی شد تا به سراغ کم‌ مصرف ‌ترین خودروی هوندا در بازار ایران برویم و ببینیم که کدام یک از آنها مصرف سوخت پایین ‌تری دارد و از لحاظ اقتصادی گزینه مناسب ‌تری هست.

هوندا HRV مدل ۲۰۱۷

اگر بخواهیم کم‌ مصرف‌ ترین خودروی هوندا را معرفی کنیم بدون شک باید هوندا hr-v مدل ۲۰۱۷ را انتخاب کنیم. این خودرو که در سال ۲۰۱۷ با یک طراحی جدید و به عنوان یک خودروی کراس اور کوچک وارد بازار شد از یک موتور با حجم پایین بهره می ‌برد که طبیعتاً مصرف سوخت پایین آن را به دنبال داشت.

حجم موتور استفاده شده در هوندا hr-v معادل با ۱۴۹۷ سی ‎سی است که دارای چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ است. این موتور برای تولید حداکثر قدرت ۱۲۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر مناسب است و در عوض شتاب صفر تا صد نزدیک به ۱۱ ثانیه را نصیب راننده می ‌کند. با این توضیحات مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که به اندازه مصرف سوخت یک خودروی پراید و شاید کمتر باشد. این می‌ تواند یکی از اصلی ‌ترین عوامل رونق خرید و فروش هوندا hr-v در بازار باشد.


هوندا سیویک مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴

هوندا سیویک مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت گلرنگ موتور به بازار ایران آورده شد و انتظار می ‌رفت که به عنوان یک خودروی کامپکت یا یک سدان سایز کوچک بتوانند خود را به عنوان یک خودروی اقتصادی معرفی کند. مشخصات فنی و امکاناتی مانند هماهنگی پیشرانه و گیربکس و همچنین برخورداری از سیستم هندلینگ مناسب باعث شده بود که این خودرو مصرف بالایی نداشته باشد و خرید هوندا سیویک به عنوان یک پیشنهاد اقتصادی مطرح شود.

بررسی ‌های فنی نشان می ‌دهد که میزان مصرف سوخت هوندا سیویک در حالت ترکیبی در حدود ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که رقم بسیار جالب و مناسبی محسوب می ‌شود. البته این مصرف سوخت پایین را می‌ توان به مشخصات فنی و ویژگی موتور آن ربط داد که دارای یک پیشرانه با حجم ۱۸۰۰ سی ‎سی و چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است. نکته جالب توجه این است که در هوندا سیویک شاهد استفاده از سیستم مدیریت مصرف سوخت هستیم که از مصرف سوخت اضافی در این خودرو جلوگیری می ‌کند. به همین دلیل می ‌توان آن را در بین گزینه‌ های کم ‎مصرف ‌ترین خودروی هوندا قرار داد.

هوندا سیتی مدل ۲۰۱۶

هوندا سیتی مدل ۲۰۱۶ به عنوان یک خودروی خاص برای کشور های شرق آسیا و همچنین هند و استرالیا طراحی شده است. این خودروی هوندا به دلیل مصرف سوخت پایین خود به عنوان یک گزینه اقتصادی مناسب شناخته می ‌شود که هم از طراحی مدرن و جذابی برخوردار است و هم در آن از امکانات و آپشن های پیشرفته ‌ای استفاده شده است. از آنجایی که خرید و فروش هوندا سیتی در بازار ایران صورت نمی ‌گیرد اطلاعات دقیقی در مورد قیمت آن وجود ندارد و به همین دلیل ما هم اشاره ‌ای به قیمت این خودرو نداریم.

اما جالب است بدانید که وجود یک موتور با حجم ۱۴۹۷ باعث شده که مصرف ترکیبی سوخت این خودرو در حدود ۷٫۵ لیتر باشد. این مصرف سوخت با توجه به وجود چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ برای آن مناسب و مقرون به صرفه محسوب می ‌شود. جالب است بدانید که وزن این خودرو در حدود ۱۰۹۲ کیلوگرم است و موتور آن قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۱۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر است.

با توجه به توضیحات داده شده خرید هوندا hr-v این امکان را به ما می ‌دهد که صاحب یک خودروی هوندا کم مصرف شویم که هم کیفیت ساخت خوب و قابل توجهی دارد و هم از لحاظ توان موتور و ایمنی به عنوان یک خودروی استاندارد در بازار های جهانی شناخته می ‌شود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *