کدام کوپه بی ام و

خاندان بی ام و در سال ۱۹۳۶ برای اولین بار صاحب یک عضو جدید کوپه با نام بی ام و ۳۲۸ شدند. این خودرو که در واقع اولین خودرو رودستر اسپرت بی ام و نیز محسوب می‌ شد، آغازگر راه بی ام و در تولید خودرو های کوپه بود. با این پیشینه طولانی، تعجبی نیست که این خاندان هم‌ اکنون پرطرفدار ترین کوپه ‌های دنیا را در میان خود داشته باشند. هر کدام از این خودرو ها متعلق به یکی از خانواده‌ های این خاندان است و ویژگی ‌های منحصر به‌ فردی دارد که برای جلب سلیقه ‌های مختلف ساخته ‌شده‌ اند. از این‌ رو هر کسی با توجه به نیاز خود از خرید یا اجاره بی ام و کوپه، می ‌تواند مدل مورد نظر خود را انتخاب کند.

خوشبختانه اعضای کوپه این خاندان مشهور به ایران نیز راه پیدا کرده ‌اند و برخی از آن ‌ها نیز به خودرو های پرطرفدار بی ام و در ایران تبدیل شدند. از این ‌رو در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مدل‌ های کوپه در هر خانواده آشنا کنیم.

بی ام و سری ۲ کوپه

این خانواده، یکی از خانواده‌ های تازه ‌وارد بی ام و در ایران است که از سال ۲۰۱۶ وارد کشورمان شد. بی ام و سری ۲ با مدل سال ۲۰۱۶ وارد کشورمان شد. بی ام و سری ۲ با مدل ۲۲۰i کوپه کامپکت خود در بازار موجود است. این مدل از بی ام و سری۲ کوپه از موتور ۲ لیتری و ۴ سیلندر تویین توربو شارژ بهره می ‌برد و مصرف سوخت ترکیبی آن به ۵٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می ‌رسید.

با اینکه بی ام و ۲۲۰i کوپه به عنوان یک خودرو شهری عملکرد بسیار خوبی دارد، اما در ایران مورد استقبال زیادی قرار نگرفت و دلیل آن نیز رقبای خونی آن در سری z و سری i بودند که بازار خرید و فروش و اجاره بی ام و کوپه را در ایران به دست گرفتند.

پیشنهاد میکنیم مطلب ( بی ام و ۳۲۰، خودرویی که بی ام و را سربلند کرد ) را نیز مطالعه نمایید

بی ام و سری۳ کوپه

بی ام و سری ۳ کوپه یکی از پرطرفدار ترین خودرو های کوپه زمان خود در ایران بود. این سری از مدل‌ های کوپه تنها در سال ‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ وارد ایران شدند. انواع مدل ‌های بی ام و سری۳ کوپه شامل ۳۲۰i با موتور ۲ لیتری، ۳۲۵i و ۳۳۰i با موتور ۳ لیتری هستند. بازار خرید و فروش و اجاره بی ام و سری ۳ کوپه در سال‌ های ورود آن به ایران رونق خوبی داشت. اما حالا با توجه به ورود مدل ‌های جدید و افزایش قیمت بی ام و سری۳ کوپه تا ۳ میلیارد تومان کمتر کسی به سراغ خرید این مدل‌ ها می ‌رود اما اجاره آنها همچنان پر رونق است.

بی ام و سری ۴ کوپه

بی ام و سری ۴ یکی از جدید ترین خانواده ‌های بی ام و است که اعضای آن از خانواده سری ۳ وارد آن شده ‌اند. در سال ۲۰۱۳ کمپانی بی ام و تصمیم گرفت مدل‌ های کوپه و کروک خود را از سری ۳ وارد سری ۴ کند و سری ۳ را به خانواده سدان ‎ها و واگن استیشن‌ ها تغییر دهد.

از این ‌رو در بازار ایران نیز از سال ۲۰۱۵ شاهد حضور بی ام و ۴۲۰i به‌ عنوان تنها نماینده بی ام و سری ۴ کوپه هستیم. بی ام و ۴۲۰i کوپه نیز با مصرف تنها ۵٫۸ لیتر در سیکل ترکیبی یکی از خودرو های کم ‌مصرف بی ام و محسوب می ‌شود. اما عرضه محدود این مدل از سری ۴ و نیز علاقه شدید خریداران ایرانی به مدل خودرو های کروک، راه موفقیت را برای بی ام و ۴۲۰i کوپه سد کرد. اگر به بازار خرید و فروش بی ام و سری ۴ سری بزنید متوجه عرضه محدود این خودرو و میزان کم ‌فروش بی ام و ۴۲۰i کوپه خواهید شد. قیمت بی ام و ۴۲۰i کوپه در حال حاضر حدود ۳ میلیارد تومان است.

بی ام و سری ۶ کوپه

مدل‌ های کوپه سری ۶ در ایران تنها به سه مدل ۶۳۰i، ۶۴۰i و ۶۵۰i ختم می‌ شوند. سری ۶ مانند سری ۴ دارای دو مدل کوپه دو در و کوپه ۴ در (گرن کوپه) می ‌باشد که مدل ‌های گرن کوپه آن در ایران طرفدار بیشتری دارد. بی ام و سری ۶ کوپه از سال‌ های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ و گرن کوپه از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در ایران حضور دارند. با اینکه خودرو های سری ۶ بیشتر مورد علاقه خریداران ایرانی بودند اما قیمت نجومی خودرو های آن در ایران باعث عرضه محدود این سری و نیز فروش کمتر آن شد. در حال حاضر قیمت بی ام و۶۴۰i و ۶۵۰i که مدل‌ های گرن کوپه این سری را تشکیل می ‌دهند حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ تا ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

بی ام و Z4

بی ام و Z4 پرطرفدار ترین بی ام و کوپه در ایران است. اگر به آگهی ‌های فروش یا اجاره بی ام و کوپه در سایت های آنلاین سری بزنید متوجه میزان بالای خرید و فروش و اجاره آن خواهید شد. بی ام و Z4 خودروی آرزو های اکثر جوانان ایرانی محسوب می ‌شود. چرا که در کنار عملکرد بسیار خوب ظاهر بسیار جذاب و فضای کافی را در اختیار صاحبان خود می‌ گذارد.

از این ‌رو در اکثر اوقات انتخاب اول جوانان عاشق خودرو های اسپرت خرید یا اجاره بی ام و Z4 بود. این خودرو از سال ‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در ایران حضور داشت و اکنون خرید و فروش و اجاره بی ام و Z4 تنها به بازار دست ‌دوم محدود شده است. اما با این ‌وجود هنوز هم رونق در بازار دست‌ دوم بی ام و Z4 دیده می ‌شود. در بازار فعلی ایران قیمت بی ام و Z4 به حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ تا ۲ میلیارد برای مدل ‌های مختلف آن رسیده است.

بی ام و i8

در بین مدل‌ های کوپه بی ام و نسل جدید بی ام و i8 جای Z4 افسانه ‌ای را پر کرده است و اکنون تعداد زیادی از این خودرو را حتی در خیابان‌ های شهر نیز مشاهده می‌ کنید. دلیل این امر مصرف سوخت پایین این خودرو در مقابل موتور قدرتمند ۳۵۷ اسب بخاری این خودرو است. بی ام و i8 با موتور ۱٫۵ لیتری خود همراه با یک موتور الکتریکی تنها ۲٫۱ لیتر بنزین می ‌سوزاند. این امر در کنار ظاهر فوق ‌العاده جذاب و خشن این خودرو نظر هر خریداری را به خودش جلب می ‌کند. ورود این خودرو به ایران از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و هم‌ اکنون مدل ‌های جدید آن نیز در بازار موجود است. قیمت بی ام و i8 در بازار فعلی ایران حدود ۹ میلیارد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *