کاهش مصرف سوخت

یکی از نگرانی های اصلی ما بالا رفتن قیمت بنزین است. البته این نگرانی فقط منحصر به کشور ما نیست بلکه یک نگرانی جهانی است و همین باعث شده تا شرکت های خودروسازی در طراحی خودروهای خود در جهت کاهش مصرف سوخت توجه بیشتری داشته باشند. همچنین بررسی ها نشان داده است که روش های صحیح رانندگی تا ۳۰% باعث افزایش کارایی سوخت می شود.

در این مطلب نکاتی کاربردی به منظور کاهش مصرف سوخت به شما معرفی می کنیم. نکاتی که حتی در اجاره ماشین نیز برای شما کاربردی هستند.

بررسی کردن درب باک

درب باک معیوب یا نداشتن درب باک هر دو سبب افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا می شود. این مشکل رایج با کمترین هزینه برطرف می شود (همچنین یک دلیل روشن شدن چراغ چک موتور می تواند همین درب باک خودرو باشد).

بررسی کردن فشار تایرها

حداقل ماهی یک بار فشار تایرها را بررسی کنید!

لاستیک های کم باد یا تنظیم نشده هم باعث افزایش مصرف سوخت و هم باعث فرسایش زودهنگام آج تایر می شوند.

بررسی کردن فیلتر هوا

در بازه های زمانی معین فیلتر هوای خودرو را بررسی کنید و اگر نیاز به تعویض دارد سریع اقدام کنید. عوض کردن به موقع فیلتر هوا سبب افزایش عملکرد کلی موتور برای دریافت هوا از محیط می شود. بنابراین اگر فیلتر هوا دچار مشکل شود، موتور برای ترکیب سوخت و هوا باید بیشتر زحمت بکشد و به این ترتیب سوخت بیشتری هم مصرف می کند.

بررسی کردن مقدار بنزین

در زمان بنزین زدن، حتماً به مقدار بنزین توجه کنید. چرا که پر کردن بیش از حد باک باعث سرریز شدن آن و در نتیجه هدر رفتن سوخت می شود.

استفاده از کروز کنترل در زمان مناسب

بیشتر خودروهای امروزی کروز کنترل یا محدودیت سرعت دارند که اجازه نمی دهد سرعت خودرو از حد معینی بیشتر شود. کروز کنترل به ویژه در بزرگراه ها استفاده خوبی دارد. چرا که سرعت شما را در مجاز نگه می دارد و باعث کاهش مصرف سوخت می شود.

بررسی کردن کابل باتری خودرو

پوسیده شدن کابل باتری خودرو باعث می شود انتقال جریان برق به بخش های مختلف ماشین به درستی انجام نگیرد و در نتیجه مصرف سوخت افزایش یابد. بنابراین کابل باتری خودرو خود را هر چند وقت یک بار بررسی کنید.

درجا کار نکردن خودرو بیش از یک دقیقه

آیا باور می کنید که درجا کار کردن خودرو بیشتر از یک دقیقه سوخت خودرو را تا دو برابر بیشتر مصرف می کند؟

اگر می خواهید خودرو را گرم کنید تنها ۲۰ ثانیه درجا کار کردن کافی است و سپس با سرعت کم حرکت کنید.

رانندگی با دنده سبک

بهتر است با توجه به سرعت خود، یکی از دنده های سبک را استفاده کنید. رانندگی با سرعت بالا و دنده سنگین مصرف سوخت را تا ۴۵ درصد افزایش می دهد.

پرهیز از ترمزهای زیاد و ناگهانی

شتاب گیری سریع از حالت سکون و ترمزهای شدید و ناگهانی مصرف سوخت را زیاد می کند. با ترمزگیری ناگهانی، موتور باید سوخت اضافی برای جبران سرعت از دست رفته، مصرف کند. بنابراین نرم و یکنواخت رانندگی کنید و تا حد امکان کمتر از ترمز استفاده کنید.

همچنین ترمزها را در بازه های زمانی معین بررسی کنید. زیرا تنظیم نبودن ترمزها سبب افزایش مقاومت و مصرف سوخت می شود.

پرهیز از سوار کردن بار اضافی

هنگام سفر، تا جایی که می توانید، فقط لوازم ضروری را همراه خود ببرید. وجود باربند روی سقف خودرو باعث می شود که در برابر باد مقاومت ایجاد شده و در نتیجه بیشتر شدن مصرف سوخت می شود.

تنظیم کردن موتور

اگر تنظیم موتور شما به هم ریخته باشد، نزدیک به ۴% افزایش مصرف سوخت خواهید داشت. بنابراین شما باید پارامترهای کارکرد موتور، وضعیت سنسورها و کدهای خطا را بررسی کرده و عیب های آن را برطرف کنید.

میزان کردن فرمان

میزان فرمان به خصوص در فصل زمستان اهمیت ویژه ای دارد. عبور از چاله ها یا دست اندازها (که در خیابان های ما به وفور دیده می شوند) به راحتی فرمان و زوایای چرخ خودرو را از تنظیم خارج می کنند. به این ترتیب هم لاستیک های شما سریع تر فرسوده می شود و هم اینکه فشار بیشتری به موتور وارد می کند که مصرف سوخت را تا ۱۰% افزایش می دهد.

اگر خودرو شما به یک سمت انحراف دارد یا غربیلک فرمان شما در حالت وسط تنظیم نیست، باید آن را برای تنظیم فوری به تعمیرگاه ببرید.

گاز ندادن پیش از خاموش کردن خودرو

هرگز پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید!

گاز دادن در این حالت باعث هدر رفتن بنزین و فرسوده شدن سیلندرها می شود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *