هیوندا ولستر بخریم یا سراتو کوپه؛ رقبای فانتزی در بازار ایران

وقتی که شما بخواهید مشخصات ظاهری هیوندا ولستر را معرفی کنید، هم می توانید آن را به عنوان یک هاچ بک معرفی کنید و هم می توانید آن را به عنوان یک کوپه در نظر بگیرید. به همین دلیل انتظار می ‌رود که سراتو کوپه به عنوان یک رقیب برای این خودرو شناخته شود. پس اگر شما هم به عنوان خریدار قرار باشد که بین دو گزینه خرید هیوندا ولستر و خرید سراتو کوپه یک مورد را انتخاب کنید باید آنها را از جهات مختلف با هم مقایسه کنید.
این همان کاری است که ما در این مطلب به دنبال آن خواهیم بود و در ابتدا مشخصات فنی، سپس مشخصات ظاهری و در نهایت قیمت هیوندا ولستر را با قیمت سراتو کوپه مقایسه خواهیم کرد.

اینجا میتوانید اطلاعات کامل درمورد هزینه نگهداری و وضعیت قطعات کیا سراتو را هم بخوانید

مقایسه مشخصات فنی هیوندا ولستر و سراتو کوپه

در اولین بخش مقایسه دو خودرو به سراغ مشخصات فنی و ویژگی های موتور به کار رفته در آنها می رویم. حجم موتور ولستر معادل با ۱۵۹۱ سی سی است که با چهار سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ پر شده است. این خودرو که از جمله خودروهای دیفرانسیل جلو محسوب می شود قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۳۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۶۷ نیوتن متر است که با کمک یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک کنترل می شود. این وضعیت موتور ما را به شتاب صفر تا صد معادل با ۱۰ ثانیه می رساند و حداکثر مصرف سوخت هم برای آن در حدود ۷٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در طرف مقابل این مقایسه کیا سراتو کوپه را داریم که دارای یک موتور با حجم کم ۱۹۹۹ سی سی است که ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ در آن استفاده شده است. حداکثر قدرت تولیدی در این خودرو ۱۷۳ اسب بخار و در نهایت گشتاور آن هم ۲۰۹ نیوتن متر است. نیروی تولید شده در موتور کیا سراتو به چرخ‎ های جلو انتقال داده می ‎شود و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک در آن استفاده شده است. ضمن اینکه شتاب صفر تا صد خودرو در حدود ۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن هم ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.


مقایسه مشخصات ظاهری هیوندا ولستر و سراتو کوپه

شکی نیست که شکل ظاهری هیوندا ولستر بسیار خاص و متفاوت است که ترکیبی از یک خودروی هاچ بک، یک خودروی کوپه و یک خودروی کامپکت است. در نمای جلوی خودرو شما تفاوت خاصی بین خودروهای هیوندا نمی بینید و در سپر هم از همین الگو استفاده شده است. وجود یک چهارضلعی در قسمت جلوی خودرو مهمترین مشخصه آن است. در نمای بغل استفاده از برجستگی گلگیرها و همچنین چند خط منحنی در بدنه خودرو باعث ایجاد یک بدنه عضلانی برای آن شده است. وجود دو درب در سمت شاگرد و یک درب در سمت راننده و همچنین محدود بودن فضای عقب برای سرنشینان عقب خودرو از جمله ویژگی های ظاهری دیگر هیوندا ولستر هستند. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

در کیا سراتو کوپه ما با یک خودرو با طراحی ساده‎ تر و معمولی تر مواجه هستیم که تا حدود زیادی به خودروهای سدان شباهت دارد. البته باید اعتراف کنیم که طراحی بخش عقب و صندوق عقب خودرو بسیار زیبا و دوست داشتنی است که برای هر بیننده‎ای جالب به نظر می رسد. سراتو از جمله خودروهای دو درب محسوب می شود که شباهت بیشتری به خودروهای کوپه دارد. در طراحی نمای جلوی این خودرو هیچ نکته مثبت و جذب کننده ‌ای دیده نمی ‌شود و تنها یک ورودی هوای چهار ضلعی به شکل لبخند توجه شما را به خود جلب می کند. ستون میانی در قسمت آینه های بغل حذف شده و یک طراحی مدرن تر و جذاب تر در این قسمت استفاده شده است. به نظر می رسد که از این لحاظ کیا سراتو کوپه رقیب چندان قوی برای هیوندا ولستر نباشد.

 

مقایسه  آپشن های هیوندا ولستر و سراتو کوپه

اگر گزینه نهایی شما خرید و فروش هیوندا ولستر باشد مطمئن باشید که امکانات و آپشن‎ های آن در سطح قابل قبولی هستند. ترمز جلو و عقب دیسکی از نوع ضد قفل به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و همچنین کیسه هوا به صورت جانبی و پرده ای برای راننده و سرنشین از جمله امکانات ایمنی خودرو هستند. امکانات دیگری مانند فرمان هیدرولیکی، به کار بردن دکمه‎ های کاربردی بر روی غربیلک فرمان، کروز کنترل، استارت دکمه‎ ای، سقف پانوراما و دماسنج بیرونی از جمله امکانات جانبی دیگر خودرو هستند. باید اعتراف کنیم که امکانات داخلی و آپشن ‎های استفاده شده در سراتو کوپه هم کاملاً با این خودرو شباهت دارند.


مقایسه قیمت هیوندا ولستر و سراتو کوپه

قیمت به عنوان یک فاکتور مهم در بازار خرید و فروش هیوندا ولستر در نظر گرفته می‎ شود به همین دلیل ممکن است بسیاری از خریداران از انتخاب خودرو بترسند. در حقیقت این وضعیت برای بسیاری از خودروهای خارجی وجود دارد و فقط مشمول این خودرو نمی شود. در بررسی بازار به این نتیجه رسیدیم که قیمت هیوندا ولستر مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در حدود ۵۶۰ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت کیا سراتو کوپه مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در بازار ایران در حدود ۵۷۵ میلیون تومان است

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *