هیوندا سنتنیال بخریم یا لکسوس LS؛ نبرد شرقی ‌ها در بازار گوهر خاورمیانه

شاید تصور اینکه بازار خودروهای لوکس در اختیار دو خودروساز ژاپنی و کره ‌ای قرار گیرد سخت باشد، اما امروز خرید هیوندا سنتنیال و لکسوس LS تبدیل به گزینه ‌های محبوب برای ایرانی ‌ها شده است. این خودروها به عنوان خودروهای مدرن و شیک در بازار شناخته می ‌شوند که اتفاقاً کیفیت ساخت خوبی دارند. به همین دلیل است که خرید و فروش هیوندا سنتنیال و خودروی لکسوس رونق خوبی داشته و همیشه مشتریان کافی دارند.

هر جا می ‌بینیم که بین قیمت هیوندا سنتنیال و لکسوس LS نوعی رقابت پنهان وجود دارد که ما در این مطلب جنبه‌ های مختلف این رقابت را با هم مقایسه خواهیم کرد.


مروری کلی بر هیوندا سنتنیال داشته باشیم

در بخش اول این مقایسه به سراغ هیوندا سنتنیال مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ می ‌رویم که به عنوان یک سدان فول سایز لوکس شناخته می‌ شود. تولید اولیه این خودروها به سال ۲۰۰۹ بر می ‌گردد و نسل دوم آنها هم در سال ۲۰۱۶ تولید شد. این خودرو از یک اتاق بزرگ و راحت برخوردار است و امکانات و تجهیزات استاندارد را در اختیار راننده قرار می ‌دهد. استفاده از یک پیشرانه خیلی قوی و آرام، شتاب ‎گیری سریع و استفاده از متریال عالی در کابین از ویژگی ‌های مثبتی است که ما را به سمت خرید هیوندا سنتنیال هدایت می‌ کند. مسلّماً فرمان پذیری ضعیف‌ تر نسبت به رقبا یکی از ایرادات و نقاط ضعف این خودرو محسوب می ‌شود. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

پیشرانه استفاده شده در هیوندا سنتنیال حجمی معادل با ۴۶۲۷ سی ‎سی دارد که دارای ۸ سیلندر وی شکل و ۳۲ سوپاپ است. این پیشرانه ۳۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند و نهایت گشتاور آن هم ۴۳۸ نیوتن متر است. سنتنیال از جمله معروفترین خودروهای لوکس دنیا محسوب می ‌شود که به صورت دیفرانسیل عقب عمل می ‌کند و در آن از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است. به همین دلیل شتاب گیری آن هم بالا بوده و راننده نیاز به زمانی معادل با ۶٫۵ ثانیه دارد تا بتواند سرعت آن را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. البته مصرف سوخت ترکیبی خودرو هم در حدود ۱۲٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به حجم موتور قابل توجیه است. این می ‌تواند آمار خوبی برای خرید و فروش هیوندا سنتنیال باشد.

اطلاعات کامل تر در مورد هیوندا سنتنیال را بخوانید

کلیاتی در مورد لکسوس LS

در طرف مقابل این مقایسه یک خودروی لوکس و زیبای دیگر وجود دارد که تحت عنوان لکسوس LS شناخته می ‌شود. در این مقایسه ما به سراغ مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ از این خودرو می‌ رویم که به عنوان یک خودروی پر قدرت و با شتاب فوق‌ العاده شناخته می ‌شود. از جمله نکات مثبت لکسوس می ‌توان به قدرت زیاد موتور و برخورداری از گیربکس هوشمند، متریال عالی استفاده شده در خودرو، سواری فوق ‎العاده و لوکس، رانندگی تهاجمی و خشن و امکانات مناسب اشاره کرد. البته نرم بودن فنرها در مسیرهای ناهموار می تواند یک امتیاز منفی برای لکسوس محسوب شود.

لکسوس LS از یک پیشرانه با حجم ۴۶۰۰ سی سی بهره می ‌برد که حداکثر قدرت تولیدی آن ۳۸۰ اسب بخار و نهایت گشتاور آن هم ۴۶۴ نیوتن متر است. این ویژگی ‌ها ما را به یک شتاب فوق‎ العاده معادل با ۵٫۴ ثانیه می ‌رساند و حداکثر سرعت خودرو هم ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. خودروی لکسوس از جمله خودروهای دیفرانسیل عقب محسوب می ‌شود که ۸ سیلندر خطی و ۳۲ سوپاپ دارد و در کنار آن از یک گیربکس ۸ دنده فوق هوشمند اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است. درنظرگرفتن مصرف ترکیبی معادل با ۱۲٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر با توجه به حجم موتور جلب توجه می ‌کند.

مقایسه قیمت هیوندا سنتنیال و لکسوس LS

در بخش نهایی این مقایسه به سراغ قیمت خودروها می ‌رویم تا ببینیم که خرید کدام یک از آنها با توجه به وضعیت خودرو قابل توجیه است. در حال حاضر قیمت لکسوس LS مدل ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که با توجه به امکاناتی مانند کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم‌ های ترمز و پایداری هوشمند، وجود سیستم و امکانات دیگری مانند کروز کنترل هوشمند و سنسور پارک جلو و عقب و چندین و چند امکانات دیگر قابل توجه به نظر می‌ رسد.

در طرف مقابل در هیوندا ما با همه امکانات فوق‎ الذکر مواجه هستیم و در کنار آن پرده برقی عقب، درب صندوق عقب برقی، کمک فنرهای گازی و سیستم مکش درب ‌ها وجود دارد که آن را به یک خودرو با امکانات کامل تبدیل کرده است. با توجه به این توضیحات قیمت هیوندا سنتنیال در حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *