هیوندا سانتافه ۲۰۱۷

هیوندا سانتافه با توجه به سابقه ۱۰ ساله خود در ایران نام بسیار آشنا و محبوبی است. این شاسی ‎بلند جذاب و قدرتمند در سال ۹۲ شمسی لقب پرفروش ‌ترین خودرو وارداتی ایران را به خود اختصاص داد و حجت برتری را بر تمام رقبای خودش تمام کرد. سانتافه در ابتدای حضورش در ایران جزو خودروهای میان رده بازار محسوب می ‌شد زیرا از رقبای ژاپنی و آلمانی ‌اش ارزان ‌تر بود. اما حال با توجه به این که هیوندای نیز به جمع خودروهای لوکس دنیا پیوسته، قیمت آن در ایران نیز در حد خودروهای ژاپنی و آلمانی بالا رفته است. هرچند این افزایش قیمت، از میزان خرید و فروش و اجاره هیوندا سانتافه در ایران کاست، اما هنوز هم بسیاری از ایرانیان برای اجاره یک شاسی بلند لوکس به سراغ اجاره هیوندا سانتافه می ‌روند.

حال این قد بلند محبوب با مدل ۲۰۱۷ خود به عنوان آخرین مدل در ایران حضور دارد. این مدل که متعلق به نسل سوم هیوندا سانتافه است را می ‌توان ایمن ‌ترین سانتافه ‌ای که تا به حال تولید شده نامید که خوشبختانه در دسترس ایرانیان نیز قرار دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم مدل ۲۰۱۷ این شاسی بلند محبوب بازار ایران را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری هیوندا سانتافه ۲۰۱۷

این طراحی در واقع برای اولین بار در فیس لیفت نسل سوم هیوندا سانتافه و در سال ۲۰۱۶ دیده شد. در این فیس لیفت تغییرات زیادی را می ‌توان به وضوح دید که از جمله آن‌ ها می‌ توان به چراغ‌ های جلو زاویه دار بزرگ‌ تر، جلوپنجره شش ضلعی بزرگتر و نحوه طراحی مه شکن‌ ها اشاره کرد. علاوه بر این سپر این خودرو نیز در نسل جدید شکل جدیدی به خود گرفته بود. به طور کلی این طراحی با استانداردهای عصر معاصر خودروسازی مطابقت بیشتری داشت، هرچند که هنوز جای پیشرفت در آن دیده می شود.

در نمای پشتی تغییر زیادی به چشم نمی ‌خورد. به جز سپر و مه شکن‌ ها شکل منظم‌ تری به خود گرفته‌ اند، باقی این نما تقریباً دست نخورده باقی مانده و همان ظاهر قبلی را دارد. اما به طور کلی در این فیس لیفت هیوندای تصویر جدیدی از سانتافه را به نمایش گذاشت که حالت تهاجمی ‌تری در این خودرو ایجاد کرده است. این موضوع باعث می ‌شد تا خریداران جوان نیز به سمت اجاره هیوندا سانتافه سوق پیدا کنند.

طراحی داخل کابین و امکانات هیوندا سانتافه ۲۰۱۷

این فیس لیفت جدید در کابین خود از طراحی همیشگی هیوندای برای شاسی ‎بلند ها تبعیت می ‌کند. مانند مدل های قبلی، داشبورد و کنسول بلند با خطوطی کشیده و برجسته که حس لوکس بودن را در این کابین افزایش می‌ دهد، در این مدل جدید نیز دیده می ‌شود. اما جدا از ظاهر این طراحی اگر به سراغ امکانات آن برویم متوجه تغییرات بزرگی خواهیم شد.

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، هیوندا سانتافه ۲۰۱۷ ایمن ‌ترین شاسی بلندی است که این کمپانی کره‌ ای تا به حال ساخته است. پس از تست‌ ها و آزمون‌ هایی که از این خودرو گرفته شد، موسسه ایمنی بزرگراه‌ های آمریکا (IIHS) بیشترین امتیاز خود در راستای ایمنی را به هیوندا سانتافه اختصاص داد. علاوه بر این، این موسسه معتبر جایزه ایمن ‌ترین خودرو سال را نیز به این خودرو اهدا کرد. همه این امتیازات و جایزه‌ ها به این خاطر بود که هیوندا سانتافه در مدل پایه خود امکانات ایمنی بسیار زیادی ارائه می ‌داد. از جمله این امکانات می ‌توان به ۷ ایربگ پرده ‌ای، جلویی و زانویی برای راننده و ایربگ های جانبی برای تمام ردیف‌ ها، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده و پشت سری‌ های فعال، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور تشخیص نقطه کور و تغییر لاین، پیشگیری از تصادفات و بسیاری دیگر اشاره کرد.

علاوه بر این‌ ها امکانات رفاهی داخل این کابین نیز در حدی است که سانتافه را در مقابل رقبای آلمانی خود قرار می‌ دهد. بنابراین با خرید هیوندا سانتافه ۲۰۱۷ در واقع با یک تیر چند نشان زده ‌اید. ایمنی بالا در کنار امکاناتی لوکس و کابینی زیبا. لازم به ذکر است با اجاره هیواندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

مشخصات فنی هیوندا هیوندا سانتافه ۲۰۱۷

مدلی که از این خودرو وارد ایران شده است از یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر GDI بهره می ‌برد که توان تولید ۱۸۸ اسب بخار نیرو را دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ‌ها منتقل می ‌شود. سانتافه ۲۰۱۷ به صورت دو دیفرانسیل و قفل الکتریکی به بازار عرضه شده است. این موضوع باعث می‌ شود نیروی تولیدی موتور بین چرخ‌ های جلو و عقب تقسیم شود و در هنگام رانندگی تعادل بیشتری در قسمت عقب خودرو به وجود آید.

علاوه بر این، در هنگام رانندگی در شهر با استفاده از قفل الکتریکی می‌ توانید برای کاهش مصرف سوخت این خودرو را به حالت تک دیفرانسیل نیز تبدیل کنید. مصرف سوخت هیوندا سانتافه ۲۰۱۷ در سیکل ترکیبی به ۸٫۵ لیتر می‌ رسد که برای خودرویی با این وزن و در این کلاس عادی است. در کل دلایل زیادی وجود دارند که باعث شده میزان خرید و فروش و اجاره هیوندا سانتافه در جهان افزایش پیدا کند. اما در ایران با توجه به اینکه قیمت هیوندا سانتافه به نزدیک ۱ میلیارد رسیده است، انتخاب کمی سخت ‌تر شده است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *