هوندا HR-V یا نیسان JUKE ؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

در سال ‌های اخیر با افزایش زیاد استقبال از کراس اور های کامپکت اکثر غول‌ های خودروسازی دنیا وارد این بازار شدند و رقابت سختی را تجربه می ‌کنند. در میان این شرکت‌ ها نیسان و هوندا هم از دیگر رقبا عقب نمانده و با ارائه جوک و HR-V پا به عرصه رقابت گذاشته‌ اند.

مهم ‌ترین رقبای این دو غول در کلاس کراس ‎اور مزدا CX-3، جیپ رنگید، سوبارو کراس و تویوتا C-HR هستند. در این میان با توجه به نزدیکی قیمت هوندا HR-V و قیمت نیسان JUKE و همچنین نزدیک بودن رده‌ بندی فنی این دو خودرو برای فهمیدن اینکه خرید هوندا HR-V ارزش بیشتری دارد یا خرید نیسان جوک، آن‌ ها را با هم مقایسه خواهیم کرد.

 

مقایسه طراحی خارجی هوندا HR-V و نیسان جوک

نیسان جوک طراحی خاص و منحصربه ‌فردی دارد که در میان خودرو های هم ‌کلاس خود کاملاً متفاوت و کمی نیز عجیب است. مهم‌ ترین تفاوت جوک چراغ‌ های جلوی آن است که روی کاپوت طراحی ‌شده‌ اند همچنین جلوپنجره منحنی طوری طراحی‌ شده است که حس لبخند را تداعی می ‌کند. به ‌طورکلی هدف نیسان جوک در طراحی جذب نسل جوان اسپرت پسند بوده است و باید گفت موفق هم ظاهر شده ‌اند.

در آن‌ سو اما هوندا HR-V طراحی اسپرت همه پسند تر و محافظه‎ کارانه‎ تری دارد، درواقع هوندا در طراحی HR-V از همان سیاست کلی طراحی ‌اش پیروی کرده و اصالت این برند ژاپنی را به‌ خوبی حفظ کرده است، HR-V به ‌گونه‌ ای طراحی ‌شده که تمام سلایق را به خود جذب کند، نمای جلوی این خودرو حس اسپرت را تداعی می ‌کند اما جلوپنجره و چراغ ‌ها خشن نیستند.

 

مقایسه طراحی داخل کابین هوندا HR-V و نیسان جوک

طراحی داشبورد HR-V در نگاه اول ساده به نظر می ‌رسد اما سعی شده فضای بهتر و بیشتری برای سرنشینان مهیا کند. در کابین HR-V همه ‌چیز از ترکیب چرم مصنوعی و پلاستیک ساخته شده اما رنگ ‌ها کاملاً با هم هماهنگ هستند. نمایشگر ۵ اینچی نه حتی کنار راننده و وسط که متمایل به راست جا گذاری شده که کار راننده برای کنترل آن را سخت کرده است. دیگر نکته عجیب در طراحی داشبورد این خودرو مجرای تهویه هوای سمت راست آن است که از کنار مانیتور تا انتهای داشبورد ادامه پیدا کرده. اما کل فضای کابین و داشبورد طوری طراحی ‌شده فضای زیادی هم در جلو و هم در عقب برای سرنشینان فراهم کرده و راحتی را کامل می ‌توان در آن حس کرد.

در نیسان جوک اما کابین و داشبورد طوری طراحی‌ شده که همان حس مدرن و اسپرت بدنه را تداعی می ‌کند. پس ‌زمینه اصلی کابین و داشبورد در جوک خاکستری تیره است اما بخش ‌هایی مثل قاب ‌های دریچه هوا، زیر دسته دنده و دستگیره در ها از جنس فلز و به رنگ نقره‌ ای، سیاه، یا همرنگ بدنه است. یکی از نقاط ضعف جوک فضای کم در صندلی‌ ها عقب آن است که به علت ارتفاع کم بدنه سرنشینان عقب با قد بلند برای سر و گردن خود دچار مشکل خواهند شد. درحالی ‌که به دلیل عرض مناسب سرنشینان جلو فضای خوبی در اختیار دارند.


مقایسه مشخصات فنی هوندا HR-V و نیسان جوک

ارزان‌ ترین نمونه جوک دارای موتوری ۱٫۶ لیتری که ۹۶ اسب بخار قدرت و گیربکس دستی است. که البته پیشرانه ‌های تنفس طبیعی که در مدل ‌های پلاتینیوم و اسکای پک که در کشور وجود دارند قدرت موتور را به ۱۱۷ اسب بخار می ‌رساند. صفر تا صد جوک ۱۱٫۵ ثانیه است و میانگین مصرف سوخت آن ۶٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌ باشد. بیشترین میزان مصرف سوخت در شهر ۸٫۵ و کمترین میزان آن در اتوبان ۵ لیتر در ۱۰۰کیلومتر اندازه‎ گیری شده است. مدل‌ های پلاتینیوم و اسکای پک جوک دارای گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته Xtronic هستند. این دو مدل از جوک هردو دیفرانسیل جلو می‌ باشند اما مدل اسپرت جوک دو دیفرانسیل است.

در مقابل ارزان‌ ترین مدل هوندا HR-V اما از پیشرانه‌ ای ۱٫۵ لیتری که توان تولید ۱۳۰ اسب بخار را دارد بهره می ‌برد. صفر تا صد این خودرو ۱۰ ثانیه است و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده. میانگین مصرف سوخت HR-V 5.5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، بیشترین میزان مصرف سوخت آن ۷ و کمترین میزانش ۴٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین این مدل از HR-V هم با گیربکس ۶ سرعته دستی و هم با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می ‌شود. سیستم دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل هم هنگام خرید هوندا HR-V قابل سفارش خواهد بود.


مقایسه امکانات و ایمنی هوندا HR-V و نیسان جوک

نیسان جوک و هوندا HR-V ازنظر امکانات رفاهی و آپشن در یک سطح قرار می ‌گیرند و امکاناتی مشابه در اختیار سرنشینان قرار می ‌دهند. همچنین ازنظر ایمنی نیز در سطحی مشابه قرار دارند و هردو تست‌ های تصادف اروپا را با ۵ ستاره و امتیاز های مشابه پشت سر گذاشته ‌اند.


مقایسه نهایی هوندا HR-V و نیسان جوک

به ‌طورکلی می‌ توان گفت هوندا HR-V بیشتر برای یک خانواده جوان طراحی‌ شده و با توجه به صندلی ‌های راحت، فنربندی نرم و مصرف سوخت پایین برای رانندگی روزانه و سفر های بین‌ شهری طولانی ‌مدت رانندگی رضایت بخشی دارد.

نیسان جوک اما برای خانواده ‌هایی که فرزند بزرگ ‌سال دارند چندان مناسب نیست. همچنین جوک با اینکه برای رانندگی شهری بسیار خوب ارزیابی شده اما برای سفر های بین ‌شهری تجربه چندان راحتی در اختیار سرنشینان نمی‌ گذارد. به ‌طورکلی نیسان بیشتر برای رانندگی درون شهر و قشر جوان طراحی‌ شده است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *