کدام گزینه ارزش خرید بیشتری دارد؟ میتسوبیشی میراژ یا هیوندای i20

خودروهای کلاس هاچبک از سال ۱۹۷۳ و با مطرح شدن فولکس گلف علاقه ‎‎مندان زیادی پیدا کرد. هاچبک‎ ها به دلیل قیمت‌ های پایین و کوچک بودن سایز بدنه مخصوصاً برای رانندگی در شهرها بسیار مناسب هستند، به همین دلایل بیشتر گروه‌ هایی که جذب هاچبک ها می‌ شوند جوانان و بانوان هستند. در کشور ما هم هاچبک ‎ها با استقبال فوق ‎العاده‎ ای روبرو شدند. از این رو برندهای مختلف زیادی هاچبک‎ های خود را روانه بازار ایران کردند. تا هرکدام سهم بیشتری از این بازار داشته باشند. هیوندای و میتسوبیشی هم دو برندی هستند سال‎ هاست با خودروهای خود در بازار ایران حضور دارند و علاقه ‎مندان زیادی را به خود جذب کرده ‌اند. مدتی است میتسوتیشی با هاچبک کامپکت خود یعنی میراژ به بازار کشورمان وارد شده و با رقبای سرسختی از جمله هیوندای i20 که تجربه حضور زیادی در بازار ایران دارد، رقابت می کند. در ادامه پرارین خودرو با توجه به ورود میتسوبیشی به بازار هاچبک ‎های کامپکت ایران، محصول این کمپانی ژاپنی را با یکی از پرطرفدارترین محصولات هیوندای در ایران یعنی i20 مقایسه می ‌کنیم.

هیوندای i20 که برای پر کردن فاصله قیمتی بین i10 و i30 از سال ۲۰۰۸ در کشور عرضه می‌ شود، اما به دلیل طراحی ظاهری ‌اش چندان مورد استقبال واقع نشد تا این که در سال ۲۰۱۵ هیوندای با ارائه فیس لیفت i20 جذابیت زیادی به محصول خود بخشید و اینبار با موفقیت چشم گیری در بازار ایران روبرو شد.

میتسوبیشی میراژ اما تا سال ۲۰۱۵ در ایران حضور نداشت و از سال ۲۰۱۵ با نسل دوم خود وارد کشور شد و این نسل از میراژ نیز به دلیل تغییر چهره توانست فروش نسبتاً خوبی را تجربه کند، میتسوبیشی اما در سال ۲۰۱۷ با ارائه فیس لیفت جدید نسل دوم خود توانست به فروش میتسوبیشی میراژ کمک بیشتری کند.

دوام فنی و قطعات و خدمات پس از فروش

میتسوبیشی و هیوندای دو رقیب قدر شرق آسیایی در صنعت خودرو سازی هردو به تولید خودروهای با دوام و با کیفیت در جهان مشهور هستند. کیفیت محصولات این دو برند ژاپنی و کره ‌ای بر کسی پوشیده نیست، اما در کشور ما همیشه کره‌ ای‌ ها حضور پررنگ ‌تر و طرفداران بیشتری داشته ‌اند، با توجه به داشتن نمایندگی های رسمی متعدد در سراسر ایران و فروش بسیار خوب کره ‌ای ‌ها در صورت خرید i20 و بروز مشکل به راحتی می ‌توانید از خدمات نمایندگی‌ های هیوندای بهره مند شوید یا قطعات آنرا در بازار آزاد پیدا کنید. این در حالی است که در صورت خرید میتسوبیشی میراژ با توجه به حضور کمرنگ و واردات محدود میراژ در صورت بروز مشکل برای تهیه قطعات و استفاده از خدمات نمایندگی‌ ها نیاز به صرف انرژی زیادی خواهید داشت.

قوای پیشرانه و عملکرد فنی

میراژ و i20 هر دو با توجه به کلاسی که در آن قرار گرفته ‌اند خودروهای پر شتاب و تند رویی نخواهند بود. اما از نظر قوای پیشرانه i20 با موتور ۴ سیلندر ۱٫۴ لیتری و توان تولید ۱۰۱ اسب بخار و شتاب صفر تا صد ۱۲٫۹ ثانیه برتری محسوسی نسبت به میراژ با موتور ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری و توان تولید ۷۸ اسب بخار و صفر تا صد ۱۳٫۸ ثانیه دارد.

گیربکس میراژ اتومات CVT و i20 4 دنده اتومات هستند که از این لحاظ میراژ اندکی بهتر از i20 است. مصرف ترکیبی سوخت هردو یکسان و معادل تقریبی ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. i20 با عملکرد مناسب سیستم فنر بندی و تعلیق و عملکرد بهتر در پیچ‌ ها، تجربه رانندگی بهتری نسبت به i20 به شما خواهد داد.

طراحی بدنه و کابین و امکانات رفاهی

با توجه به این که هردو خودرو با جدید ترین طراحی خود در ایران حضور دارند، راحت ‌تر می ‌توان آنها را با هم مقایسه کرد. هیوندای که همواره در طراحی بدنه یکی از بهترین‌ های جهانی محسوب می ‌شده در مورد i20 هم از این خصلت خود بهره گرفته و با جاگذاری هماهنگ المان ‌ها در تمامی زوایا چهره ‌ای جذاب و اسپرت به محصول خود بخشیده. این در حالی است که میراژ در طراحی با توجه به جذابیت در نمای جلو، در نمای کناری و پشتی ایراداتی شبیه کوچک بودن درهای عقب، پایین بودن دستگیره‌ های درها و نا هماهنگی المان ‌ها در نمای پشت است.

در داخل کابین هم برتری قطعی با هیوندای است، هر دو خودرو در نمونه پایه مانیتور لمسی ندارند اما بطور کلی در کابین i20 شما با متریال درجه یک و هماهنگ با فضا های مختلف کابین روبرو هستید که به شما حس لوکس بودن مناسبی القا می ‌کند. اما در کابین میراژ اوضاع متفات است. علیرغم طراحی فضای مناسب میراژ نتوانسته هماهنگی خوبی بین قسمت ‌های مختلف کابین بر قرار کند و همچنین کیفیت متریال استفاده شده نیز بسیار بد است بطوری که می ‌توان آنرا حتی بدتر از پژو۴۰۵ دانست. از نظر آپشن های رفاهی می ‌توان هر دو خود رو را در یک سطح توصیف کرد و آنهارا برابر از این لحاظ دانست.

ارزش خرید در برابر قیمت

با توجه به قیمت میتسوبیشی میراژ و هیوندای i20 که در یک سطح قرار دارند، و باتوجه به نکاتی مانند قابلیت خرید و فروش بیشتر i20، رانندگی راحت ‌تر، طراحی بدنه و داخلی بهتر، در دسترس بودن نمایندگی‌ ها و پیدا کردن راحت ‌تر قطعات، i20 را دارای ارزش بیشتری برای خرید دانست.

شرکت پرارین خودرو قادر است نسبت به اجاره خودرو و اجاره هیوندا و سایر خودرو های دیگر با آسانترین شرایط  دریافت خودرو و تضمین قیمت مناسب رضایت  انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

لینک های بیشتر https://b2n.ir/t70736

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *