بررسی وضعیت قطعات و هزینه نگهداری هیوندا وراکروز

هیوندا وراکروز اولین کراس‎ اور بزرگ سایز هیوندای است که در سال ۲۰۰۶ تولید شد. کمپانی هیوندای با تولید این مدل خود قصد داشت در بازار کراس ‎اور های فول سایز و ۷ سرنشینه نیز جایی داشته باشد و به انتخاب خانواده‌ های پر جمعیت تبدیل شود. اما بر خلاف انتظار، وراکروز نتوانست مانند دو برادر دیگر خود، سانتافه و توسان محبوبیت زیادی در دنیا کسب کند. چرا که وجود این دو رقیب کهنه کار و دیگر رقبای اروپایی و آسیایی اجازه نفس کشیدن به آن را نمی ‌دادند. هرچند که این خودرو از امکانات به روز و ویژگی های مثبت بسیاری بهره می ‌برد. به همین دلیل نیز تنها به مدت ۶ سال در بازار جهانی به رقابت می ‌پرداخت و پس از آن جای خود را به مدل ۷ سرنشین هیوندا سانتافه داد.

در ایران اما به دلیل قیمت مناسبی که در هنگام ورود خود به ایران داشت و نیز شدت گرفتن تب شاسی ‎بلند سواری در خریداران ایرانی، هیوندا وراکروز نیز از این بازار پر رونق بی نصیب نماند و به یکی از خودرو های محبوب ایرانیان تبدیل شد. اما توقف ورود این خودرو به ایران کم کم آن را به دست فراموشی سپرد. طوری که اکنون کمتر افرادی در ایران با هیوندا وراکروز آشنایی کامل دارند. با این حال خرید و فروش هیوندا وراکروز هنوز هم در بازار دست دوم ایران ادامه دارد. از این رو قصد داریم در ادامه نگاهی به وضعیت قطعات و هزینه نگهداری از این خودرو داشته باشیم.  لازم به ذکر است برای اجاره هیوندای میتوانید به لینک های زیر مراجعه فرمائید.

 

مدل ‌های موجود از هیوندا وراکروز در ایران

با این که هیوندا وراکروز از سال ۲۰۰۷ وارد بازار جهانی شد. اما مدل ۲۰۰۹ این خودرو در سال ۲۰۱۰ به عنوان مدل سال وارد ایران شد. در این خودرو در ابتدای ورود خود به ایران به لطف بازار تشنه با شاسی بلند ایران، مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت. اما کم کم پس از ورود مدل‌ های جدید تر و مدرن ‌تر هیوندا سانتافه این خودرو نیز کم رنگ ‌تر شد. هرچند بازهم بسیاری از مشتریان خرید هیوندا وراکروز را به واسطه شتاب و چابکی خوب آن به سانتافه ترجیح می‌ دادند.

آخرین حضور هیوندا وراکروز در ایران مربوط به سال ۲۰۱۳ است که در واقع مدل ۲۰۱۲ آن است. با این حال در سال ۲۰۱۲ همراه با توقف کامل تولید این خودرو توسط هیوندای، ورود آن به ایران نیز متوقف شد.


وضعیت قطعات و لوازم یدکی هیوندا وراکروز در ایران

هیوندا وراکروز نزدیک به ۶ سال است که در ایران و جهان حضور ندارد. این مدت طولانی باعث می ‌شود تا هر خودرویی با کمبود لوازم در بازار مواجه شود. هیوندا وراکروز نیز از این قاعده مستثنی نیست و مطمئناً پس از گذشت این سال ها دیگر مانند سابق لوازم یدکی آن در دسترس نیست. اما به دلیل شباهت‌ هایی که این خودرو با هیوندا سانتافه نسل دوم دارد، در برخی موارد می ‌توان از قطعات مشابه آن ‌ها در بازار استفاده کرد. اما به هرحال برای پیدا کردن قطعات بدنه مانند چراغ‌ های جلو و عقب و سپر ها که کاملاً متفاوت هستند، باید مدت زیادی را در بازار صرف کنید. این کمبود قطعات و نیز بحران‌ های اقتصادی موجود در بازار باعث شده تا قیمت قطعات و لوازم یدکی هیوندا وراکروز نیز بیشتر از سابق شود.

در بازار ایران قیمت قطعات هیوندا وراکروز از آنچه باید بیشتر است و شاید برای یک خودرو دست دوم مربوط به ۶ سال پیش غیر متعارف نیز باشد.


قیمت قطعات مصرفی و هزینه نگهداری هیوندا وراکرزو

هزینه نگهداری از یک خودرو در درجه اول به میزان مصرف سوخت و کیفیت قطعات اصلی خودرو مانند موتور و گیربکس خودرو بستگی دارد. هیوندا وراکروز در رده خودش یکی از پرمصرف ترین مدل ‌ها محسوب می شود. حتی در مقایسه با مدل ‌های ۶ سال پیش نیز این خودرو به عنوان یک کراس آور شهری مصرف بسیار بالایی داشت. در ایران صرف سوخت شهری این خودرو به ۱۱ یا ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد. زیرا کیفیت بنزین ایران از استاندار های جهانی پایین ‌تر است. بنابراین خرید هیوندا وراکروز به عنوان یک شاسی بلند شهری می ‌تواند به مرور زمان جیب شما را خالی کند.

با توجه به این که گزارش ‌های منفی کمی نسبت به خرابی ‌های اساسی در این خودرو دریافت شده می ‌توان نتیجه گرفت که در بین تمام محصولات هیوندای، وراکروز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و در عملکرد فنی نیز رانندگان خود را راضی می ‌کند. اما همانطور که همه ما می دانیم خودرو های هیوندای نیاز به رسیدگی بیشتر و سرویس‌ های به موقع دارند تا به خوبی عمل کنند. قیمت لوازم مصرفی هیوندا وراکروز هم اندازه مدل ‌های جدید هیوندای است. با این اوصاف خرید هیوندا وراکروز دست دوم نیز مانند مدل ‌های صفر هیوندای و یا بیشتر برایتان خرج می ‌تراشد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *