نکاتی که قبل از خرید کیا اسپورتیج کارکرده باید بدانید

ماشین ‌های کیا اسپورتیج نزدیک به بیست سال است که مورد استفاده قرار می ‌گیرند؛ با ورود نسل سوم این ماشین، کیا اسپورتیج هم ‌رده با مدل‌ های مشابه‌ نیسان و تویوتا RAV4 قرار گرفته است. این پیشرفتی بزرگ برای کمپانی کیا محسوب می‌ شود. خودرویی که از سال ۲۰۱۲ تا به حال جوایز متعددی کسب کرده است. هرچند که طراح ماشین اسپورتیج همان طراح آئودی تی تی بوده است اما این ماشین زیبا تر، دوست داشتنی ‌تر و مجهزتر تولید شده است. مدل جدید این ماشین که به تازگی وارد بازار شده ارزش این ماشین را بهتر از قبل به نمایش گذاشته‌ است.

سه مدل کیا اسپورتیج (۲۰۰۸)، اسپورتیج (۲۰۱۵) و اسپورتیج GT لاین جزو پرفروشهای بازار خودرو ایران محسوب می ‌شود که در ادامه ویژگی ‌های نسخه کارکرده هر کدام را بررسی می‌ کنیم.

اسپورتیج ۲۰۰۸

اسپورتیج ۲۰۰۸ یک شاسی ‌بلند کوچک شهری است که از موتور ۶ سیلندر به حجم دقیق ۲۶۵۶ سی ‌سی و قدرت ۱۷۵ اسب ‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۴۱ نیوتن ‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه بهره می ‌برد. این خودرو طراحی ظاهری و داخلی زیبا و قابل قبولی نیز دارد. این کراس اور کوچک شهری گزینه ‌ای مناسب برای خرید در بازار خودروهای کارکرده است. شاید مصرف بنزین و سواری خودرو چندان شما را راضی نکند اما این نکته را مد نظر داشته باشید که اسپورتیج ۲۰۰۸ عملکرد نسبتاً مناسبی از خود نشان می ‌دهد موتور ۶ سیلندر بسیار قدرتمندی دارد، شتاب گیری آن بسیار فوق ‌العاده است و قطعات آن به خوبی در بازار یافت می‌ شوند. ضمناً از آنجایی خودروهای کیا بازار خوبی در کشور ما دارند شما در آینده می ‌توانید از بازار فروش خوب خودروی خود مطمئن باشید.

اسپورتیج ۲۰۱۵

کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ در بدو ورود خود به ایران توجه بسیاری از علاقه مندان به کراس اور ها را به خود جلب کرد. طراحی داخلی این خودرو برای خریداران بسیار راضی کننده، مدرن و متفاوت به نظر می ‌آمد. با ورود این خودرو به بازار ایران، خرید و فروش کیا در بازار خودرو تا حد زیادی افزایش پیدا کرد. به دلیل طراحی خوب ظاهری و کیفیت متریال استفاده شده در طراحی داخلی، هنوز هم افرادی که علاقه مند به خرید کیا اسپورتیج هستند، مدل ۲۰۱۵ آن را انتخاب می ‌کنند.

این خودرو با موتور ۴ سیلندر و ۶ دنده اتوماتیک در بازار موجود است. حداکثر توان تولید نیرو موتور اسپورتیج ۲۰۱۵، ۱۷۷ اسب بخار و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد.

یکی از ایراداتی که به این خودرو وارد است، این است که نسبت به هم نسل ‌های خود مانند توسان، از فضای کابین کمتری برخوردار است. اما با این حال امکاناتی که در همه مدل های کیا اسپورتیج می ‌توانید در داخل کابین ماشین خود تجربه کنید روی توسان قابل نصب نیست. همین موضوع دلیلی است تا افراد علاقه مند به رانندگی راحت تر خرید کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ را به توسان که هم دوره ای این خودرو محسوب می ‌شوند ترجیح دهند. علاوه بر این، کیا اسپورتیج در هندلینگ بهتر و رانندگی نرم تری را نسبت به رقیبان خود در بازار ارائه می ‌دهد.

اسپورتیج GT لاین

جدید ترین نسل خودروهای اسپورتیج، مدل GT لاین است که نزدیک به دو سال است وارد کشورمان شده است و تغییرات ظاهری بسیاری نسبت به مدل های پیشین داشته است. این خودرو که در دو مدل ۲٫۰ و ۲٫۴ لیتری عرضه شده، از لحاظ شتاب‌ گیری عملکرد نسبتاً قابل قبولی دارد با این تفاوت که در سربالایی ‌ها کمی ‌بیشتر باید گاز دهید.

هندلینگ این خودرو نسبت به مدل ‌های پیشین بهبود یافته است، سواری روان و دلپذیری برای سرنشینان فراهم می ‌آورد و در چاله‌ ها و دست‌ اندازهای شهری مشکلی برایتان پیش نمی ‌آورد. نکته قابل توجه درباره این خودرو این است که شرکت کیا ادعا دارد که حجم صدای کابین را بسیار کاهش داده به نحوی که شما در سرعت ‌های بالا ( تا ۱۰۰ کیلومتر) هیچ صدایی داخل کابین نمی ‌شنوید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد کیا اسپورتیج مقاله ی ( اسپورتیج، کراس ‎اور اسپرت کیا را بهتر بشناسید ) را بخوانید

درباره مصرف سوخت این خودرو باید بگوییم که نگرانی چندانی وجود ندارد و برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر به ۷٫۸ لیتر بنزین نیاز دارید و خودروی پرمصرفی نیست.

شرکت اجاره لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند. در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *