قبل از خرید هوندا HR-V به این نکات توجه کنید

هوندا برندی با تجربه ۱۰۰ ساله در بازار خودرو است که همواره خودرو هایی با کیفیت روانه بازار کرده و این غول ژاپنی اما معمولن خودرو های خود را با قیمتی بالا تر از رقبا به بازار عرضه میکند. شاید به همین دلیل در بازار کشورمان تا اوایل دهه هفتاد خبری از هوندا نبود تا این که بلاخره هوندا با نسخه هایی از سیویک و آکورد پس از مدت ها به بازار کشور وارد شد و فروش خوبی را نیز تجربه کرد.

هوندا باز هم تا اواسط دهه هشتاد در ایران حضور نداشت اما در چند سال گذشته علاوه بر نسخه های جدید سیویک و آکورد با دو کراس اور CR-V و HR-V وارد بازار ایران شد تا رقابت را به همتایان کره ای، ژاپنی و چینی خود نبازند ولی باید گفت چندان موفق ظاهر نشدند و به دلایل مختلفی مورد استقبال مردم کشورمان واقع نشدند.

هرچند محصولات هوندا سطح کیفی غیر قابل انکاری دارند اما نتوانستند نظر ایرانیان را بخود جلب کنند، با این حال همچنان محصولات این خودروساز از محبوبیت نسبتا خوبی برخوردارند. این کمپانی از سال ۲۰۱۴ نسل دوم HR-V را روانه بازار کرد و پای این کراس ‎اور کامپکت در سال ۲۰۱۶ به ایران نیز باز شد. حال علاقه ‏مندان به این برند می ‎توانند از این محصول هوندا نیز استفاده کنند، اما قبل از خرید هوندا HR-V بهتر است به چند نکته توجه کنید.

 

طراحی بدنه و ظاهر اسپرت اما محافظه کارانه هوندا HR-V 

خودروسازان خیلی زود به اهمیت کراس‎ اورها پی بردند و هرکدام و تمام سعی خود را برای جذب علاقه مندان به سمت خود بکار بستند. اولین و شاید یکی از تاثیرگذار ترین جنبه های یک خودرو طراحی و شکل ظاهری آن است. طراحان هوندا در طراحی HR-V نسبت به رقبایی همچون تویوتا C-HR، نیسان جوک و مزدا CX-3 محتاطانه عمل کرده و با این که طراحی قابل قبولی انجام داده است. اما خلاقیت چندانی به کار نگرفته و سعی کرده از اصالت طراحی خود فاصله نگیرند. در حالی که بوضوح میتوان عکس این ماجرا را برای رقبای این کراس ‎اور ژاپنی مشاهده کرد. هرچند این طراحی به اندازه کافی جذاب و گیراست اما ممکن است مشتریان اسپرت‎ پسند از خرید و فروش هوندا HR-V در این مورد به اندازه کافی رضایت نداشته باشند.

 

نقاط قوت و ضعف فضای کابین هوندا HR-V 

کابین HR-V طوری طراحی شده که فضای خوبی در اختیار سرنشینان قرار دهد. اما با وجود این فضای خوب نقاط ضعفی هم دارد که باید به آنها توجه کرد. در طراحی داشبورد مانیتور به سمت سرنشین سمت راست متمایل است و کنترل آن برای راننده ها مخصوصن راننده هایی با قد کوتاه تر را دشوار میکند، دریچه هوای در از سمت راست نیز کمی با طراحی های مدرن فاصله دارد.

کنسول وسط و دسته دنده طوری طراحی شده که استفاده راننده را برای تعویض دنده تسهیل میکند. علیرغم فضای خوبی که هوندا برای سرنشینان ایجاد کرده اما عرض کم خودرو اجازه نشستن ۵ سرنشین در ماشین را نمیدهد و همچنین ارتفاع کم سقف، نشستن را برای افراد بلند تر از ۱۸۰سانتی متر سخت میکند. متریال استفاده شده در داشبورد با این که محکم و از جنس خوب در نظر گرفته شده اما استفاده بیش از حد از پلاستیک خشک شاید کمی حس نشستن در یک خودرو اقتصادی را القا کند.

 

کمبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش هوندا HR-V 

همانطور که قبل هم اشاره کردیم هوندا هیچگاه حضور جدی در ایران نداشته و با این که محصولات این کمپانی فوق العاده با کیفت و با دوام هستند، اما در صورت بروز مشکل به سختی میتوان قطعات آنرا در بازار پیدا کرد. هم چنین سرویس دهی و خدمات شرکت وارد کننده مانند هیوندای، تویوتا و دیگر رقبا نیست و در واقع پس از خرید هوندا HR-V باید خودتان از آن مراقبت کنید.


قیمت بالا هوندا HR-V و امکانات کمتر نسبت به رقبا در نسخه های پایه

کمپانی هوندا معمولا محصولات خود را با قیمتی بالا تر از رقبا عرضه میکند و شاید همین امر سبب شود کسی که توان خرید هوندا HR-V را دارد به بطور مثال به سمت هیوندای توسان از کلاس بالا تر جذب شود. به همین دلیل استقبال خوبی از این خودرو در کشورمان بعمل نیامده است. علاوه بر قیمت هوندا HR-V، امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در نسخه پایه نسبت به رقبایی مانند تویوتا C-HR و نیسان جوک کمتر نیز کمتر است.

 
واردات محدود هوندا HR-V 

با این که هوندا در بازار جهانی برندی بزرگ و فعال محسوب می‎ شود، به علل مختلفی نتوانسته جایگاه واقعی خود را در میان ایرانیان بدست بیاورد و در بازار ایران چندان فروغی ندارد. به همین علت شما اگر قصد خرید هوندا HR-V یا دیگر محصولات هوندا را داشته باشید به سختی آن را به‎ دست خواهید آورد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *