سفر در دوران کرونا

تعطیلات عید نوروز در ایران طولانی ترین تعطیلات است و مردم ایران همیشه از این فرصت برای سفر رفتن استفاده می کنند. اما امسال با شیوع ویروس کرونا بسیاری از سفر های از پیش برنامه ریزی شده، لغو شدند. پس از گذراندن دوران طولانی قرنطینه و با فرا رسیدن فصل تابستان می توان برای مسافرت های تابستانی به مناطق خوش آب و هوا برنامه ریزی کرد.

شاید با افزایش ناگهانی قیمت خودرو، خرید خودرو یا استفاده از خودرو شخصی به صرفه نباشد. شرکت های اجاره خودرو بسیاری وجود دارند که خدمات متنوعی مانند کرایه روزانه ماشین، اجاره ماهانه ماشین و اجاره خودرو بدن راننده ارائه می کنند. از این رو شما می توانید خودرو مورد نظر خود را از طیف وسیع خودرو های آن ها انتخاب کنید.

ماشین خود را بیش از حد پر وسایل نکنید. محدودیت وزن و عدد مربوط به وزن ترکیبی راننده و مسافر در درب راننده و دفترچه راهنما مالک خودرو نوشته شده است. سعی کنید از عددی که شرکت های سازنده خودرو توصیه کرده اند، تجاوز نکنید. برای بسیاری از خودرو ها اصلاً غیر معمول نیست که با نشستن یک بزرگسال در هر صندلی (بدون هیچ چمدانی) حداکثر ظرفیت خودرو پر می شود.

وسایل سنگین زیادی، به ویژه در خودرو های SUV، همراه خود برندارید. این کار مرکز ثقل خودرو را پایین نگه داشته و احتمال چپ کردن خودرو را کاهش می دهد. وسایل کوچکتر را درون کیسه قرار داده یا با خیال راحت در قسمت های صندوق بار قرار دهید. وسایل بزرگتر را روی باربند قرار ندهید، زیرا در یک تصادف یا ترمز ناگهانی ممکن است بریزند و خطرناک باشند.

شما برای بار های خود می توانید از باربند سقفی استفاده کنید. البته آزمایش های CR می گوید که استفاده از باربند، مصرف سوخت یک SUV کامپکت را تا ۲٫۱ کیلومتر بر لیتر و مصرف سوخت یک سدان متوسط را تا ۳٫۷۸ کیلومتر بر لیتر را افزایش می دهد.


بسته اضطراری کامل خودرو چیست؟

در مسافرت همیشه باید برای خرابی های خودرو آمادگی داشته باشید. پیش از سفر مطمئن شوید که این وسایل را همراه خود دارید:

شارژر تلفن همراه:

علاوه بر همراه داشتن سیم شارژر و آداپتور برق، باید احتمال از بین رفتن باتری خودرو را در نظر بگیرید و یک پاوربانک پر همراه خود داشته باشید.

ابزار های اولیه و اساسی:

برخی از لوازم اولیه تعمیرات مانند آچار و پیچ گوشتی های استاندارد و یک مجموعه سوکت جمع و جور همراه خود داشته باشید. در کل بهتر است یک جعبه ابزار کوچک با وسایل استاندارد تعمیرات اولیه خودرو مانند جک، آچارچرخ، میله تی شکل، سوزن تی شکل، انبردست، کابل باتری، آچار فرانسه، پیچ گوشتی دوسو، پیچ گوشتی چهارسو، آچاربکس و متعلقات و قیف را همراه داشته باشید.

چراغ هشدار:

چراغ هشدار، مثلث خطر و یا شعله های آتش همگی وسایلی هستند که می توانند از حضور شما در کنار جاده به سایر رانندگان هشدار دهند.


ابزار تعویض لاستیک:

اگر نمی دانید چطور لاستیک ماشین را عوض کنید، پیش از سفر یاد بگیرید. یک تخته چوبی کوتاه (تقریبا به طول یک پا) برای تثبیت جک روی خاک نرم یا گل بسیار مفید است. در صورتی که امکان تعویض لاستیک خودرو به آسانی وجود ندارد یاد بگیرید که چطور خود را به کنار جاده برسانید.

کابل اتصال باتری به باتری:

این کابل ها می توانند مفید باشند، اما یک کابل اتصال باتری به باتری کوچک می تواند موتور شما را به تنهایی راه بیندازد. به علاوه، بیشتر آن ها برای شارژ دستگاه های قابل حمل استفاده می شوند.

جلیقه بازتابنده:

بهتر است یکی از این جلیقه ها همراه خود داشته باشید، چرا که ایمنی شما در تاریکی بیشتر می کند. به عنوان مثال، اگر در تاریکی شب لاستیک خودرو شما ترکید و خواستید آن را تعویض کنید و یا یک مشکل ساده پیش آمد که خودتان توانایی تعمیر آن را داشتید. برای اینکه سایر خودرو ها متوجه شما شوند و ایمن باشید باید جلیقه بازتابنده استفاده کنید.


کپسول آتش نشانی:

حتماً کپسول آتش نشانی مناسب آتش سوزی هایی که در خودرو اتفاق می افتد را همراه خود داشته باشید. در واقع شما نیاز به یک کپسول آتش نشانی برای آتش سوزی های نوع ABC دارید. این آتش سوزی ها به ترتیب مربوط به سوختن جامدات، مایعات قابل اشتعال و آتش سوزی های قسمت های الکتریکی می شود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *