سراتو کوپه بخریم یا هیوندای کوپه؟ کدام یک از اسپرت‌ های کره‌ای ارزش خرید بیشتری دارند؟

کره ‌ای‌ها در ساخت خودروهای اسپرت به اندازه خودروهای خانوادگی و اقتصادی موفق نبوده‌ اند. در کل برنامه شرکت‌ های کره ‌ای سرمایه ‎گذاری روی این بخش نیست. با این حال هر از چندگاهی هیوندای و کیا تصمیم می ‌گیرند برای این که دل طرفداران جوان خود را به دست آورند خودروهای کوپه و اسپرت را نیز در سبد محصولات خود قرار می ‌دهند. کیا سراتو کوپه یکی از معدود کوپه ‌های تولید شده توسط کمپانی کیا است. این خودرو در واقع نسخه دو در سراتو است که در نسل اول و دوم همرا با نسخه سدان سراتو به بازار عرضه شد. این خودرو از نظر امکانات و مشخصات فنی تقریباً هیچ تفاوتی با نسخه سدان ندارد و تنها کمی طراحی آن متفاوت و اسپرت ‎تر شده است.

در مقابل خواهر بزرگتر کیا یعنی هیوندای سابقه طولانی‌ تری در تولید خودروهای کوپه دارد و قبل از این که با جنسیس بازار ایران را قبضه کند، با هیوندای کوپه دل جوانان ایرانی را به دست آورده بود. این خودرو تقریباً در اواخر دوران تولیدش به ایران آمد و خیلی زود جای خود را به جنسیس داد. اما در همان مدت کوتاه طرفداران زیادی پیدا کرد. به این ترتیب اگر به دنبال خرید یک کوپه دست دوم نسبتاً ارزان قیمت در بازار هستید پیشنهاد می‌ کنیم در مقایسه این دو کره‌ ای جذاب با ما همراه باشید. برای این که از لحاظ قیمتی گزینه‌ های ما نزدیک به هم باشند ما سراتو کوپه نسل اول را برای این مقایسه در نظر گرفته ‌ایم.

مشخصات فنی سراتو کوپه و هیوندای کوپه

هیوندای کوپه با موتور ۲٫۷ لیتری ۶ سیلندر که توان خروجی ۱۶۷ اسب بخاری داشت به بازار عرضه شده بود. در کنار این موتور حجیم و قدرتمند یکی از دو گیربکس دستی ۶ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته قرار می ‌گیرد. گیربکس اتوماتیک عملکرد خوبی ندارد و شتاب هیوندای کوپه با این گیربکس در حدود ۹٫۵ ثانیه است. در حالی که با گیربکس دستی این عدد تا ۸٫۲ ثانیه کاهش پیدا می ‌کند. مصرف سوخت خودرو نیز با گیربکس دستی ۹٫۹ و با گیربکس اتوماتیک ۱۰٫۵ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی است. با اجاره هیوندای از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

در مقابل کیا سراتو کوپه نسل اول با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر که توانایی تولید ۱۵۶ اسب بخار را داشت به بازار عرضه شد. گیربکس ۴ دنده اتومات سراتو کوپه عملکرد بهتری دارد و شتاب این خودرو با این گیربکس حدود ۸٫۸ ثانیه و مصرف سوخت آن نیز تنها ۷٫۸ لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی است. به این ترتیب با خرید کیا سراتو کوپه از لحاظ فنی صاحب خودرو کم مصرف‌ تر و در عین حال سریع ‌تری خواهید شد که استهلاک پایین‌ تری نیز نسبت به رقیب دارد.

وضعیت استهلاک سراتو کوپه را هم میتوانید مطالعه کنید

کیفیت ساخت و طراحی سراتو کوپه و هیوندای کوپه

هر دو خودرو از کوپه‌ های دو در با چهار صندلی هستند. با این حال طراحی هیوندای کوپه چشم‎ نواز‎تر و اسپرت تر است. در حالی که استفاده از پلتفرم شبیه به نمونه سدان سراتو از زیبایی و هماهنگی آن با خودروهای اسپرت به شدت کاسته است. در مورد کیفیت ساخت هر دو خودرو نیز باید گفت که نباید از آن‌ ها انتظار زیادی داشته باشید. هر دو خودرو جزو ارزان قیمت ‌ترین خودروهای کوپه و اسپرت بازار هستند و تحمل فشارهای زیادی که به خودروهای اسپرت وارد می ‌شود را ندارند. هرچند موتور بزرگتر هیوندای کوپه و گیربکس ضعیف‌ تر آن احتمال خرابی این خودرو را بیشتر کرده است.

امکانات سراتو کوپ و هیوندای کوپه

از یک خودرو اسپرت مانند هیوندای کوپه نباید انتظار امکانات رفاهی زیادی داشته باشید. درهمان نگاه اول متوجه خواهید شد که این خودرو برای این طراحی شده است که حداقل کمی احساس سواری یک خودرو اسپرت واقعی را به صاحبان خود تزریق کند. در مقابل همه امکانات سراتو سدان تقریباً بدون کم و کاست در سراتو کوپه وجود دارد و مواردی مانند پدال شیفتر پشت فرمان نیز حس اسپرت بودن را تا حدودی به این خودرو منتقل کرده است. این موضوع البته روی فروش سراتو کوپه تأثیر مثبت زیادی داشته است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *