سراتو محبوب یا یاریس سدان پرتوان

سراتو و یاریس محبوب ‌ترین و پرفروش ‌ترین خودروهای کمپانی کره‌ ای کیا و کمپانی ژاپنی تویوتا هستند. جدید ترین مدل هر یک از خودروهای سراتو و یاریس در کشور ما، مدل ۲۰۱۷ بوده که در طراحی ظاهری، طراحی داخل کابین و مشخصات فنی آن ‌ها تغییرات جزئی نسبت به مدل ‌های قبلی آن ‌ها اعمال شده است اما به نظر می‌ رسد کمپانی کیا خیلی قوی ‌تر از کمپانی تویوتا عمل کرده است بد نیست نگاهی بیندازیم که کدام یکی از این دو رقیب پیروز میدان خواهند شد.

دلایل محبوبیت کیا سراتو را حتما مطالعه کنید

مقایسه طراحی ظاهری سراتو ۲۰۱۷ با یاریس سدان ۲۰۱۷

کمپانی خودروساز کیا در طراحی ظاهری خودرو سراتو بیشتر بر روی اعمال تغییراتی در جلوی خودرو متمرکز شده است. برخی از منتقدین بر این باورند که طراحی ظاهری خودرو سراتو ۲۰۱۷ نسبت به طرح اصلی مدل ۲۰۱۳ زیباتر است درصورتی که برخی دیگر از منتقدین چنین عقیده ای ندارند و می ‌گویند طراحی ظاهری این خودرو نسبت به خودروهای هم کلاس آن شامل: مزدا ۳، هوندا سیویک و هیوندا النترا کمی قدیمی ‌تر به نظر میرسد

کمپانی کیا در سراتو از همان جلو پنجره بزرگ همیشگی که در خودروهای این کلاس استفاده می‌ کند، استفاده کرده است اما از چراغ‌ های کاملا متفاوتی استفاده نموده است چرا که چراغ‌ های جدید این خودرو نسبت به مدل قبلی آن بزرگ‌ تر طراحی شده‌ اند. استفاده از چنین چراغ ‌های کشیده‌ ای موجب شده تا سپر جلو این خودرو ظاهر با ابهتی داشته باشد.

زمانی که به نمای جانبی این خودرو نگاه می ‌کنیم، طراحی مدرن و جذاب نظر ما را به خودش جلب می‌‌ کند. چرا که شاهد یک خط اصلی در بدنه این خودرو هستیم که از انتهای چراغ عقب تا تا چرخ جلوی آن کشیده شده است.
بخشی از طراحی ظاهری این خودرو که تفاوت زیادی با طرح مدل اصلی ۲۰۱۳ ندارد، بخش عقب این خودرو است. در بخش عقب این خودرو تغییرات خیلی جزئی صورت گرفته است که شامل تغییرات در چراغ‌ ها و سپر عقب آن است.

برخلاف جلوپنجره کیا سراتو که تغییری در طراحی آن اعمال نشده بود، تغییرات اندکی در طراحی جلوپنجره یاریس اعمال شده است. علاوه ‌بر این در نمای جلو خودرو یاریس شاهد تغییراتی در طراحی سپر نیز هستیم. البته در نمای عقب این خودرو نیز همان تغییرات بر روی سپر اعمال شده است.

در نمای جانبی این خودرو طراحی جالب و اسپرت رینگ ‌ها بیشتر از هر چیز دیگر توجه ما را جلب می‌ کند به ویژه خطی که در پایین درب جلو و عقب خودرو کشیده شده است ظاهر این خودرو را حجیم تر کرده است. در کل نوع طراحی و تغییرات جزئی که در طراحی ظاهری یاریس اعمال شده است ظاهر این خودرو را نسبت به مدل قبلی آن اسپرت ‌تر کرده است.

در مجموع طراحی ظاهری خودرو کیا سراتو نسبت به خودرو یاریس سدان ، بیشتر برای بینندگان جذابیت دارد و افراد بیشتری را به خودش جذب می ‌کند. از این ‌رو تا کنون شاهد نرخ بالای فروش کیا سراتو ۲۰۱۷ نسبت به فروش یاریس سدان در بازار جهانی بوده‌ ایم.

مقایسه طراحی داخلی و کابین سراتو ۲۰۱۷ با یاریس سدان ۲۰۱۷

جالب است بدانید که طراحی داخلی و کابین خودرو کیا سراتو تفاوتی با نسخه قبلی آن نداشته است به گونه ‌ای که وقتی به کابین این خودرو وارد می ‌شوید همان حس اسپرت و جوان ‌پسندی نسخه قبل، به سرنشینان منتقل می ‌شود. از این ‌رو نمایشگری که در کابین این خودرو قرار گرفته است کمی قدیمی به نظر می ‌رسد.

نسخه ‌های فول آپشن این خودرو همراه با نمایشگر ۷ اینچی وارد بازارهای جهانی شده ‌اند اما نسخه‌ های وارداتی این خودرو به کشور ما دارای نمایشگر لمسی ۴٫۲ اینچی هستند. با وجود اینکه کلید گردان ‌های معمولی برای کنترل بلندی صدا و موج رادیو طراحی قدیمی دارند اما کلید های مربوط به سیستم سرگرمی با قاب باریک فلزی و نقره ‌ای رنگ از زمینه داشبورد جدا شده‌ اند و ظاهر اسپرتی را به کابین این خودرو داده ‌اند.

کیفیت متریالی که در طراحی کابین کیا سراتو به کار برده شده ‌اند با توجه به کلاس این خودرو رضایت ‌بخش است.

برخلاف طراحی داخل کابین سراتو که تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی ‌اش در آن اعمال نشده است، کابین یاریس سدان دست‌ خوش تغییراتی شده و در طراحی آن بازنگری ‌هایی صورت گرفته تا از حالت کسل ‌کننده ‌ای که در مدل قبلی داشت خارج شود. تغییرات داخل کابین یاریس سدان شامل یکسری تزئینات رنگی هستند که بر روی داشبورد این خودرو اعمال شده است. اما در کل طراحی داخل کابین این خودرو نسبت به طراحی کابین سراتو ساده ‌تر است و خیلی سرنشینان را به خود جذب نمی ‌کند از این ‌رو سراتو از نظر طراحی داخل کابین نیز حرف بیشتری برای گفتن دارد.

یکی از دلایل دیگری که شما را به سمت خرید کیا سراتو ۲۰۱۷ سوق خواهد داد طراحی جذاب و اسپرت داخل کابین آن است.

مقایسه پیشرانه سراتو با یاریس سدان

خودرو سراتو با پیشرانه مدل پایه وارد کشور ما شده است. این مدل پیشرانه دارای حجم ۲ لیتری است که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر است. به گونه ‌ای که در دور موتور ۶۲۰۰ دور بر دقیقه قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و در دور موتور ۴۵۰۰ دور بر دقیقه قادر به تولید گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر است. از این‌رو این خودرو تنها در زمان ۸٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می ‌رسد.

در مقابل برای خودرو یاریس سدان ، دو پیشرانه بنزینی و هیبریدی در نظر گرفته شده است که موتور بنزینی یک نمونه ۱٫۰ لیتری است که قادر به تولید ۶۹ اسب بخار قدرت است از این‌ رو عملکرد بسیار کند و ضعیفی دارد. بنابراین یاریس سدان با چنین موتوری در مدت زمان ۱۵٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌ رسد. اما پیشرانه دوم این خودرو یک نمونه ۱٫۵ لیتری است که قادر به تولید ۱۰۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر است. این خودرو با پیشرانه دوم خود در مدت زمان ۱۰٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می ‌رسد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *