سراتو سایپا بخریم یا اکسنت مونتاژ؟

سراتو سایپا و اکسنت مونتاژ دو خودروی مونتاژ شده توسط شرکت‌ های خودروساز سایپا و کرمان موتور هستند که به دلیل برخوردار بودن از طراحی جذاب و اسپرت، رقابت سرسختی با یکدیگر دارند اما به نظر می ‌رسد که اکسنت مونتاژ در مقایسه با سراتو سایپا از طراحی ظاهری، طراحی داخل کابین و متریال باکیفیت ‌تری برخوردار است. در ادامه با پرارین خودرو همراه باشید تا ببینیم خرید سراتو سایپا به ‌صرف ‎تر است یا هیوندا اکسنت؟

مقایسه طراحی ظاهری سراتو سایپا با اکسنت مونتاژ

طراحی ظاهری این دو خودرو موضوعی است خرید و فروش سراتو مونتاژ سایپا و هیوندا اکسنت را تحت تاثیر قرار می ‎دهد، چرا که زمانی که شرکت خودروساز سایپا، نسل دوم سراتو سایپا را مونتاژ و روانه بازار ایران کرد، توانست با ظاهر زیبا و جذابی که در این خودرو طراحی کرده بود توجه خیلی از ایرانی‌ ها را به این خودرو جذب کند.

نمای جلو سراتو سایپا با برخوردار بودن از چراغ ‌های کشیده و جلوپنجره تقریبا بزرگ حس و حال اسپرت‌ را به این خودرو داده است. البته مجرای بزرگ و کشیده هوا که در ناحیه تحتانی سپر قرار گرفته است به همراه چراغ‌ های ساده مه‌ شکن که در اطراف این مجرای بزرگ قرار داده شده ‌اند، ظاهر اسپرت این خودرو را تکمیل کرده‌ اند.

نمای جانبی سراتو سایپا مانند نمای جلوی آن از ظاهری اسپرت برخوردار است که جذابیت و در عین حال سادگی در آن موج می ‌زند. درواقع خطوط جانبی که در بدنه این خودرو کشیده شده است ظاهر اسپرت و جذابی را در نمای جانبی آن ایجاد نموده است.

برخلاف نمای جلویی و بدنه این خودرو که متحمل تغییراتی در طراحی شده ‌اند و جلوه اسپرت‌ تر و جذاب ‌تری را به این خودرو داده ‌اند نمای عقب سراتو سایپا متحمل تغییرات زیادی نشده‌ است اما دارای طراحی ساده و زیبایی است.

در مقابل سراتو سایپا با رقیب آن یعنی اکسنت مونتاژ رو به‌ رو هستیم که جدید ترین مدل آن شامل اکسنت مونتاژ ۲۰۱۸ است که در حال حاضر هیچ جایی در بازار خودرو کشور ما ندارد چرا که شرکت خودروساز کرمان موتور هنوز در حال مونتاژ مدل ۲۰۱۰ این خودرو است. اما طراحی ظاهری این خودرو هنوز هم قابل قبول است.
همانطور که می ‌دانید چراغ‌ های بزرگ و کشیده پایه ثابت تمامی محصولات هیوندای، هستند. اکسنت مونتاژ نیز دارای چراغ‌ های کشیده و بسیار زیبایی است که به نمای جلو این خودرو حس و حال اسپرت را القا کرده که البته جلوپنجره بزرگ و براق، زیبایی و حالت اسپرت این خودرو را تکمیل کرده است. علاوه‌ بر این خطوط حجم‌دهنده‌ ای بر روی کاپوت اکسنت مونتاژ طراحی شده که این خودرو را بزرگتر از آنچه که هست نشان می ‌‍‌دهد.

با وجود اینکه ۹ سال از تولید این خودرو می‌ گذرد اما هنوز هم طراحی جذاب و اسپرت آن می ‌تواند گروه‌ های سنی مختلفی را مجذوب خود کند.

به نظر می ‌رسد که طراحی نمای جانبی اکسنت مونتاژ ظاهری اسپرت ‌تر و جذاب ‌تر نسبت به طراحی نمای جانبی سراتو سایپا دارد چرا که از خط حجم‌ دهنده ‌ای که از چراغ‌ های عقب تا مه ‌شکن ‌های جلو خودرو امتداد پیدا کرده برخوردار است.

طراحی نمای عقب این خودرو نیز مانند نمای عقب سراتو سایپا حرف خاصی برای گفتن ندارد چرا که طراحی آن زیبا و در عین حال ساده است.

مقایسه طراحی داخلی و کابین سراتو سایپا با اکسنت مونتاژ

اگر استفاده از متریال بی‌ کیفیت در کابین سراتو سایپا، نفوذ صدای خارج از کابین به داخل آن و هندلینگ نامناسب را فاکتور بگیریم، طراحی داخل کابین این خودرو تقریبا خوب و قابل قبول است. البته مدل غیر آپشنال سراتو سایپا فاقد نمایشگر است که همین موضوع موجب یکنواختی طراحی داخل کابین آن شده است. نمایشگر‌ و انواع و اقسام کلیدها و دکمه‌ هایی که در سراتو سایپا قرار گرفته ‌اند طراحی تقریبا ساده و کمی قدیمی دارند. درضمن لازم است اشاره کنیم که سراتو سایپا از فضای جادار و خوبی در داخل کابین خود برخوردار است که احساس راحتی و آرامش را به سرنشینان آن منتقل می‌ کند.

البته طراحی کابین اکسنت مونتاژ نیز به گونه ‌ای است که وقتی وارد آن می ‌شوید حجم زیاد کابین نظر شما را به خودش جلب می‌ کند. طراحی هر یک از بخش‌ های داخل کابین اکسنت مونتاژ کاملا معقول و حساب شده است. علاوه‌ بر این اکسنت مونتاژ دارای یک فرمان بسیار خوش‌ دست است که وقتی راننده آن را در دستان خود می ‌گیرد احساس بی ‌نظیری به او دست می ‌دهد.

از همه مهم ‌تر اینکه متریال استفاده شده در کابین خودرو اکسنت مونتاژ نسبت به متریال سراتو سایپا از کیفیت بسیار بیشتری برخوردار است.

در مجموع طراحی داخل کابین اکسنت مونتاژ و متریال استفاده شده در آن نسبت به طراحی داخل کابین سراتو سایپا و متریال بی ‌کیفیتی که در ساخت آن استفاده شده است، توانسته امتیاز بیشتری را به خود اختصاص بدهد.

مقایسه تجهیزات ایمنی و رفاهی سراتو سایپا با اکسنت مونتاژ

تجهیزات ایمنی و رفاهی که در سراتو سایپا شاهد آن هستیم به شرح زیر است:

۲ کیسه هوای ایمنی، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، سیستم ضد سرقت، کروز کنترل، باز شدن اتوماتیک درب‌ ها هنگام وقوع تصادف، چراغ ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، شش عدد بلند گو،چراغ‌ های اتوماتیک،سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کامپیوتر سفر.

البته لازم است اشاره کنیم که شرکت خودروساز سایپا به بهانه کاهش قیمت سراتو سایپا و کمک به خریداران این خودرو برخی از آپشن ‌های این خودرو را که در نمونه اصلی آن وجود دارد حذف کرده است. علاوه‌ بر این سراتو سایپا و سراتو آپشنال سایپا به جای برخوردار بودن از ترمز جلو و عقب دیسکی از ترمز عقب کاسه‌ ای برخوردارند که در این خودرو با چنین قیمتی واقعا ناامید کننده است. چرا که خیلی از خودروهایی که قیمت پایین‌ تری نسبت به قیمت سراتو سایپا دارند هم از ترمز جلو و هم از ترمز عقب دیسکی برخوردار هستند.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *