رنو تندر ۹۰ بخریم یا پژو پارس؛ معمولی‌ ها رقابت می‌ کنند

پژو پارس به عنوان یک خودروی فرانسوی نسبتاً قدیمی توانست به خوبی در بازار ایران جا باز کند و از طرف دیگر رنو تندر ۹۰ هم یک سبک جدید به حوزه خودروسازی ایران وارد کرد. اگر چه ضعف ‌هایی در عملکرد و ویژگی‌ های ظاهری این خودرو وجود دارد اما باید اعتراف کنیم که هر دو آنها از جمله خودروهای موفق بازار هستند. به همین دلیل برای بسیاری از مشتریان انتخاب بین این دو گزینه می ‌تواند به معنی رسیدن به یک خودروی باکیفیت باشد.

به همین دلیل با توجه به قیمت رنو تندر ۹۰ و قیمت پژو پارس در پرارین خودرو به بررسی مشخصات فنی و ظاهری این خودرو خواهیم پرداخت تا ببینیم که در این رقابت کدام خودروی فرانسوی امتیاز بیشتری می ‌گیرد.

مقایسه مشخصات ظاهری تندر ۹۰ و پژو پارس

برای مقایسه دو خودرو ابتدا به سراغ مشخصات ظاهری و ویژگی ‌های کلیدی طراحی آنها می ‌رویم. در خودروی رنو تندر ۹۰ ما با یک خودروی ظاهر ساده و معمولی مواجه هستیم که طراحی آن بسیار قدیمی است. در طراحی بدنه این خودرو از یک الگوی مکعبی شکل استفاده شده است که طراحی ‌های فانتزی و استفاده از جزئیات ریز در آن به حداقل رسیده است. البته طراحان سعی کرده ‌اند که این ضعف را با بالا بردن استحکام بدنه خودرو جبران کنند، و به همین دلیل این خودرو به عنوان یکی از ایمن ‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران شناخته می ‌شود. بخش داخلی کابین خودرو هم تفاوت چندانی با بخش خارجی آن ندارند و به همان سادگی است. البته با این وجود آمار خرید تندر ۹۰ در بازار ایران جالب توجه و بالاست.

در طرف مقابل این مقایسه ما با یک خودروی فرانسوی دیگر به اسم پژو پارس مواجه هستیم که ظاهر به مراتب زیباتری دارد. گرچه این خودرو هم در مقایسه با رقبای خارجی خود حرف زیادی برای گفتن ندارد اما طرح تهاجمی و رو به جلوی آن نسبت به خودروی تندر جذاب ‌تر است. در بدنه این خودرو نکته بارز و برجسته ‌ای دیده نمی‌ شود و بخش داخلی آن هم به سادگی فضای بیرون آن بوده و تنها در جدید ترین مدل‌ ها شاهد استفاده از چند آپشن ساده هستیم. با توجه به شرایطی که خودروی پژو پارس دارد در حال حاضر می ‌توانیم آن را با جذابیت بیشتری نسبت به خودروی رنو تندر ۹۰ در نظر بگیریم.

مقایسه مشخصات فنی تندر ۹۰ و پژو پارس

در بخش دوم مقایسه دو خودرو به سراغ وضعیت فنی آن ‌ها می ‌رویم تا ببینیم که این خودروها در مسیرهای مختلف چه عکس العملی از خود نشان می‌ دهند. خودروی رنو تندر ۹۰ از یک پیشرانه با حجم ۱۶۰۰ سی ‎سی بهره می ‌برد که قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر است. این ویژگی باعث می‌ شود که خودرو عملکرد مطلوبی از لحاظ مصرف سوخت داشته باشد و در حال حاضر مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۷ لیتر است. در این خودروها از یک گیربکس پنج دنده دستی استفاده شده است که شتابی در حدود ۱۰ ثانیه برای آن فراهم می ‌آورد.

پیشرانه استفاده شده در خودروی پژو پارس در مدل ‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و ما در این بررسی خود پژو پارس ال ایکس را در نظر می ‌گیریم. این پیشرانه ۱۶۰۰ سی ‎سی است که با ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ پرشده و امکان تولید حداکثر قدرت ۱۰۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن ‎متر را فراهم می‌ کند. این ویژگی باعث می ‌شود که پیشرانه این خودرو برای حمل بدنه و همچنین حمل چهار سرنشین عملکرد مناسبی داشته باشد و از آن به عنوان یک خودروی تیز و تهاجمی در بین محصولات ایرانی یاد می ‌شود. مصرف ترکیبی خودروی پژو پارس در حدود ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب آن هم در حدود ۱۳ ثانیه برآورد می‌ شود.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لینک های بیشتر https://b2n.ir/z07020

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *