رنو تندر ۹۰ بخریم یا دنا؛ تفاوت ‌ها تعیین می‌ کنند

به جرات می ‌توانیم تولید خودروی دنا در بازار ایران را یک نقطه عطف در نظر بگیریم و از طرف دیگر تولید رنو تندر۹۰ هم پاسخگوی یک سبک جدید از سلیقه مشتریان است. خودروی دنا از لحاظ کیفیت می ‌تواند بهترین خودروی بازار ایران باشد و به همین دلیل قیمت بالایی هم برای آن گفته می‌ شود. در طرف مقابل خرید رنو تندر ۹۰ ما را صاحب یک خودروی کراس‎اوور کامپکت می ‌کند که طراحی نامانوس و متفاوتی دارد.

وضعیت قطعات و استهلاک تندر ۹۰ را مطالعه کنید

اگر ما دو خودروی دنا و رنو تندر ۹۰ را به عنوان دو رقیب در بازار در نظر بگیریم سعی می ‌کنیم که با معرفی هر کدام از آنها گزینه انتخابی بهتر را پیشنهاد دهیم.

بررسی وضعیت رنو تندر ۹۰ و دنا در بازار

قبل از اینکه مقایسه دو خودرو را از لحاظ فنی یا ویژگی‌ های ظاهری آنها انجام دهیم به سراغ وضعیت بازار آنها می ‌رویم. خودروی دنا به دلیل طراحی ظاهری جذاب خود و همچنین عملکرد مناسب موتور طرفدار بیشتری دارد و در حال حاضر به عنوان یک گزینه محبوب در صنعت خودروسازی ایران شناخته می‌ شود.خودرو جابجا می‌شود.

معرفی کلی خودروی تندر ۹۰

خودروی رنو تندر ۹۰ اولین بار به عنوان یکی از محصولات شرکت رنو قرار بود که در ایران برای پوشش دادن اقشار کم درآمد تولید شود. اما این خودرو به مرور زمان تبدیل به یک خودروی گرانقیمت شده و در حال حاضر خرید آن از توان خرید بسیاری از مردم خارج است. شکل ظاهری این خودرو بسیار ساده و معمولی بود که به مرور زمان هیچ تغییری در آن به وجود نیامد. بسیاری از کاربران علاقه چندانی به این طراحی بدنه ندارند و آن را یک نقطه منفی می‌ دانند. اما در طرف مقابل عده‌ ای معتقدند که این سادگی باعث جذابیت خودرو شده که به راحتی می ‌توان از امکانات و آپشن‎ های آن استفاده کرده و به همین دلیل می ‌تواند یک خودروی لذت بخش باشد. 

در خودروی رنو تندر ۹۰ یا همان آل ۹۰ از یک پیشرانه با حجم ۱۵۹۸ استفاده شده است که حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۰۵ اسب بخار و نهایت گشتاور آن هم ۱۴۰ نیوتن بر متر است. این پیشرانه که دارای ۴ سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ است از سیستم تنفس طبیعی بهره می‌ برد و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن هم در حدود ۷ لیتر است. این خودروی فرانسوی از نوع دیفرانسیل جلو است و یک گیربکس ۵ دنده دستی در آن استفاده شده که شتاب خودرو به کمک آن در حدود ۱۰٫۲ ثانیه برآورد می ‌شود. این خودرو حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت رسانده و به عنوان یک خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۴ شناخته می ‌شود.

معرفی کلی خودروی دنا

خودروی دنا یکی از محصولات با کیفیت و برجسته شرکت ایران خودرو است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ تولید شد و بعد از آن نمونه ‌هایی مانند دنا اتوماتیک و دنا پلاس از آن وارد بازار شد. در این مطلب ما وضعیت دنای معمولی را بررسی می ‌کنیم که از لحاظ قیمتی و از لحاظ کیفیت در سطح خودروی رنو تندر ۹۰ است. این خودرو طراحی جذابی دارد و شباهت زیادی به نسل اولیه خود یعنی سمند دارد. در بخش داخلی این خودرو از مواد باکیفیتی استفاده شده و در کنار آن تجهیزاتی مانند ترمز ضدقفل به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و همچنین آپشن هایی مانند کروز کنترل و مانیتور تصویری لمسی به کار گرفته شده است.

در خودروی دنا یک پیشرانه با حجم ۱۶۴۸ سی ‎سی استفاده شده که ۴ سیلندر با آرایش خطی و ۱۶ سوپاپ دارد. در این خودرو که از نوع دیفرانسیل جلو است یک گیربکس ۵ دنده دستی استفاده شده که وظیفه انتقال حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر را بر عهده دارد. در خودروی دنا شما برای رساندن سرعت خود به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز به زمانی در حدود ۱۳٫۵ ثانیه دارید و مصرف آن هم در حدود ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این ویژگی ‌ها نشان می‌ دهد که خودروی دنا می ‌تواند یک رقیب قابل احترام برای خرید و فروش رنو تندر ۹۰ باشد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *