دامپ تراک بلاز؛ غول پیکرترین کامیون جهان

شرکت بلاز (Belaz) برای استخراج مقادیر بالای مواد معدنی، یک کامیون غول پیکر که می تواند ۴۵۰ تن مواد معدنی حمل کند، ساخته است. با توجه به وزن زیاد، از قدرت مانور این کامیون کاسته می شود. اما با هوش مصنوعی خود، می تواند بهترین مسیر را برای بارگیری و رسیدن به مقصد انتخاب کند. در ادامه مطلب به معرفی غول پیکرترین کامیون جهان خواهیم پرداخت. با ما در اجاره ماشین پرارین همراه باشید.

مشخصات بلاز ۷۵۷۱۰

ابعاد این بارکش غول پیکر حیرت انگیز است! بیش از ۲۰ متر طول، ۱۰ متر عرض، ۸٫۲ متر ارتفاع و ۳۶۰ هزارکیلوگرم وزن دارد. برای اینکه تصور بهتری داشته باشید دو تا اتوبوس دو طبقه روی هم سوار شده را در نظر بگیرید. این کامیون می تواند ۴۵۰ تن مواد معدنی حمل کند، در حالی که یک کامیون بارگیری متوسط ظرفیتی حدود ۸ تن دارد.

این خودرو دو موتور ۶۵ لیتری ۱۶ سیلندر دارد که هر کدام ۲۳۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. زمانی که کامیون خالی باشد، یکی از موتورها خاموش می شود تا مصرف سوخت کم شود. با توجه به ابعاد زیاد این خودرو، حداکثر سرعت آن ۶۴ کیلومتر در ساعت است. مسئولان بلاز ادعا کرده اند: “زمانی که بارکش تمام ظرفیت ۴۵۰ تن را پر از مواد معدنی کرده باشد و روی شیب ۱۰% (حداکثر شیب مجاز) حرکت کند، این دامپ تراک به راحتی سرعت خود را در حد ۴۰ کیلومتر در ساعت حفظ می کند.”

شعاع چرخش ۷۵۷۱۰، ۲۰ متر است. با اینکه هر دو محور چرخش قابلیت این چرخش را دارند، به دلیل ابعاد بزرگ این بارکش، تا حد زیادی از قدرت مانور آن کاسته می شود. شرکت بلاز می گوید این کامیون به دلیل نیاز مشتریان به حمل حجم بیشتر بار تولید شد.

سیستم هدایت و تایرها دامپ تراک بلاز

کامیون بلاز ۷۵۷۱۰، از یک سیستم هدایت چهار چرخ و فرمان چهار چرخ هیدرولیک استفاده می کند. برای چرخ های این کامیون غول پیکر، از بزرگ ترین تایرهای جهان استفاده شده است. این تایرها ساخت کمپانی بریج استون و مدل ۵۹٫۱۰ ۶۳R با قطری به طول ۴ متر است.

این کامیون می تواند در محدوده دمایی -۵۰ تا +۵۰ درجه سانتی گراد و ارتفاع ۴۵۰۰ متر از سطح دریا کار کند. عملکرد بی نقص، ضریب اطمینان بالا و دوام زیاد شعار شرکت بلاز برای این بارکش باورنکردنی است.

دامپ تراک بلاز

طراحی دامپ تراک بلاز

بزرگی قسمت جلو به دلیل وجود دو موتوری است که در این قسمت قرار گرفته اند. کابین این خودرو دو نفره است و برای رفتن به آن باید از یک نردبان یا تعدادی پله استفاده کرد. الگراندر اگورو، طراح اصلی بلاز، در مصاحبه خود گفته است: “در طراحی این خودور از دو اصل افزایش حجم استخراج معدن به مرور زمان و روند رو به رشد دائمی حجم تجهیزات استخراج استفاده کردیم و حجیم ترین دستگاه را ساختیم.”

کامیون خودران دامپ تراک بلاز

این کامیون غول پیکر می تواند به صورت خودکار در معدن بچرخد و کار کند. این خودرو به تعدادی حسگر، تجهیزات رباتیک و سیستم کنترل از راه دور مجهز شده است که احتمال انحراف از مسیر، سقوط یا برخورد آن با دیگر وسایل را به صفر می رساند. همچنین در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشد، سیستم خودکار کامیون هشدار می دهد. شرکت کاترپیلار، تولید کننده دستگاه خودکار، ادعا کرده است که امنیت این دستگاه خودکار تا حد ایده آل است.

همچنین کاترپیلار بیان کرد که کامیون های خودکار این شرکت آینده عملیات استخراج معادن را متحول خواهند کرد. زیرا این خودروها با بهره گیری از هوش مصنوعی با دقت بالای خود، بهترین مسیر بارگیری و مقصد را انتخاب می کنند. به علاوه حسگر های پیشرفته آن ها باعث می شود که این خودروها حتی در هنگام حرکت و کار کردن در محیط های بسته از برخورد با دیگر وسایل و کارگران خودداری کنند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *