جذاب ‌ترین و خاص ‌ترین بی ام و های پلاک شده در ایران

در میان تمام مدل ‌های بی ام و که در ایران حضور دارند و در شهر به‌ وفور دیده می ‌شوند، برخی از مدل‌ ها هستند که تنها گهگاهی خیابان‌ های شهر را به حضور خود مفتخر می ‌کنند تا شهر زیبا تر شود. این خودرو ها مدل ‌های خاصی از بی ام و هستند که به‌ ندرت در معرض دید قرار می ‌گیرند و این موضوع نیز آن‌ ها را خاص ‌تر و جذاب ‌تر جلوه می ‌دهد. هرچند تمام مدل‌ های بی ام و ازنظر طراحی ظاهری بی ‌نقص هستند و زیبایی آن‌ ها در خیابان‌ ها همیشه به چشم می ‌آید، اما این مدل‌ های خاص و نایاب در ایران به ‌قدری کم است که تنها چند نمونه از آن در ایران دیده می ‌شود. خودرو هایی که حتی شرکت ‌های وارد کننده نیز توان وارد کردن آن را ندارند، اما اشخاص متمول در ایران از عهده این کار به‌ سادگی برمی‌ آیند.

اما کدام مدل از خودرو های بی ام و می‌ تواند تا این حد در ایران خاص باشد که حتی در میان مدل‌ های این برند لوکس که در ایران حضور محدودی نیز دارند باز هم منحصر به ‌فرد و جذاب به نظر برسد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این خودرو فوق ‌العاده لوکس و جذاب را به شما معرفی کنیم.

بی ام و i8

بی ام و i8 یکی از خودرو های جدید بی ام و است که در سال ۲۰۱۴ برای فروش به بازار جهانی رسید. این خودرو به تعداد بسیار محدودی وارد ایران شد و هم ‌اکنون نیز در خیابان ‌های تهران و برخی دیگر از شهر ها دیده می ‌شود. بی ام و i8 یک رودستر اسپرت است که ظاهر بسیار متفاوت و منحصر به ‌فردی نسبت به سایر خودرو های اسپرت بی ام و دارد. این ظاهر متفاوت اولین دلیل خاص بودن این خودرو است. طراحی عضلانی و خشن این خودرو هر اسپرت سواری را به خرید یا اجاره بی ام و i8 وسوسه می‌ کند. اما نکته اینجاست که پرداخت قیمت ۷ میلیاردی برای آن از عهده هرکسی بر نمی ‌آید. اما خاص بودن بی ام وi8 تنها به‌ظاهر آن ختم نمی ‌شود.

همه ما قطعاً وقتی نام یک خودرو اسپرت را می ‌شنویم در ابتدا یاد قدرت موتور بالای این خودرو ها می ‌افتیم. مسلماً همه ما نیز انتظار مصرف سوخت بالایی از این خودرو ها داریم چرا که نیروی بالای موتور حجم بالای موتور را می ‌طلبد و حجم بالای موتور نیز مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودرو های عادی دارد. اما این بار بی ام و با تکنولوژی‌ های جدید خود قوانینی که ما سال ‌هاست برای خودرو های اسپرت تعیین کرده‌ ایم را به هم زد و ترکیب جدیدی از قدرت موتور بالا و مصرف سوخت پایین را به بازار عرضه کرد.

تکنولوژی ‌های بی ام وi8

اگر شما هم تا اینجا کنجکاو شده ‌اید تا از مشخصات فنی این خودرو آگاه شوید، باید بگوییم این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری ۳ سیلندر بنزینی خود توانایی تولید ۳۷۵ اسب بخار نیرو و ۵۷۰ نیوتون متر گشتاور را دارد و در کمال تعجب مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها ۲٫۱ لیتر است. این میزان مصرف حتی از خودرو های هاچ بک اقتصادی داخل بازار نیز کمتر است! اما بی ام و با استفاده از یک موتور الکتریکی با توان ۹۶ کیلووات یا ۷٫۱ کیلووات ساعت این قدرت و مصرف سوخت کم را برای مدل i8 خود فراهم کرده است.

هرچه بیشتر از این خودرو می ‌گوییم دلایل وسوسه کننده بیشتری برای خرید یا اجاره بی ام وi8 رو می‌ شود. اما با توجه به قیمت بی ام و i8 که به‌تازگی در سال ۹۹ به ۷ میلیارد نیز رسیده است، کمتر کسی می ‌تواند به سمت خرید بی ام و i8 قدم بردارد اما تعداد اندکی از شرکت های اجاره خودرو مانند پرارین خودرو، بی ام و I8 را برای اجاره دراختیار شما میگذارند.

بنابراین اگر تمایل به سواری با این خودروی لوکس را دارید، به صفحه اجاره خودرو بی ام دبلیو i8 مراجعه نمایید.

همین موضوع نیز به خاص بودن و منحصر به‌ فرد بودن بی ام وi8 در ایران کمک بیشتری می ‌کند.

موفقیت ‌های بی ام و i8

بد نیست در انتها به برخی از موفقیت‌ هایی که بی ام و i8 برای کمپانی بی ام و کسب کرده است بپردازیم. بی ام و i8 در سال ۲۰۱۲ و قبل از این‌که وارد بازار جهانی شود جایزه بهترین کانسپت یا مدل مفهومی سال را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۳ مدل Spyder این خودرو بهترین محصول سال را از آن خود کرد. در سال ۲۰۱۴ از مجله اتوگاید (AutoGuide) عنوان بهترین خودرو سبز سال و از سایت اتوبلاگ بهترین تکنولوژی سال را دریافت کرد. هم ‌چنین مجله مشهور Top Gear نیز جایزه بهترین خودرو سال را به بی ام و i8 در سال ۲۰۱۴ اختصاص داد. این‌ ها تنها بخشی از جوایز و عناوین برتری بودند که بی ام و i8 توانست در دنیا از مجله‌ ها و سایت ‌های معتبر جهان از آن خود کند. در سال‌ های بعدی تولید این خودرو نیز در پی پیشرفت ‌های بیشتر، جوایز بیشتری نصیب آن شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *