با تیپ ‌های مختلف آریو آشنا شوید

شاید گمان کنید از میان خودرو های داخلی و میان ‌رده، این تنها ۲۰۶ است که در چند تیپ به بازار وارد شد؛ اما حالا می ‌خواهیم تمامی معادلات ذهنیتان را به هم بریزیم، آن هم با معرفی یکی از سوگولی ‌های سایپا: آریو اس ۳۰۰ که نامش نشان از اصالت فرهنگ آریایی دارد ( آریو نام یکی از سربازان ایرانی است که در برابر اسکندر مقدونی جنگید و حماسه‌ آفرینی او زبانزد عام و خاص است.) اما در حقیقت نمونه ‌ای مونتاژ شده از برادر چینی ‌اش، زوتی زد ۳۰۰ است. این اما سایپا بود که آریو را در تیپ ‌های مختلف تولید کرد و امروز اریو سایپا در ۴ نسل در بازار خرید و فروش می ‌شود. نکته‌ ای که خیلی‌ از دوست داران این خودرو از وجودش بی‌ خبر بودند.

اس ۳۰۰ از نظر طراحی حرف ندارد؛ از چراغ‌ ها تا جلو پنجره، سپر و حتی توری سپر ها. همانطور که پیش ‌تر گفته شد اس ۳۰۰ در ۴ تیپ موجود است: استاندارد و الگانت ۱۵۰۰، الگانت و رویال ۱۶۰۰ که نمونه فول آپشن همه این ‌ها رویال ۱۶۰۰ است. هر ۴ تیپ از نظر وزن، طول، عرض، ارتفاع، فرمان هیدرولیک، ترمز دیسکی و حتی نوع موتور با یکدیگر تفاوتی ندارند با این حال در وهله اول تفاوت آن ‌ها از نظر ظاهری در نوع رینگشان است. استاندارد ۱٫۵ رینگ ۱۵ اینچی فولادی، الگانت ۱٫۵ و ۱٫۶ رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی و رویال ۱٫۶ رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی دارد. گیربکس اریو سایپا ۱٫۵ یا همان ۱۵۰۰ سی سی از نوع دستی و گیربکس ۱٫۶ از نوع اتوماتیک است.

اریو سایپا رویال ۶ ایبرگ جانبی و پرده‌ ای دارد، در حالی که سه تیپ دیگر تنها به ایربگ راننده و سرنشین مجهز هستند. همچنین رویال ۱٫۶ به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است در حالی که باقی تیپ ‌ها تهویه دستی دارند. سانروف برقی، دوربین دید عقب، جی پی اس نیز از دیگر تجهیزاتی است که در نسخه رویال ۱٫۶ یافت می ‌شوند.

مطالعه مطلب “ سمند ELX سورن بخریم یا آریو؟ ” را نیز به شما پیشنهاد میکنیم

بنابراین می ‌توان به جرات گفت تفاوت‌ های آریو ۱٫۵ استاندارد و الگانت در ظاهر آن ‌ها ( به صورت دقیق ‌تر در رینگ) و تفاوت این دو با نسخه الگانت ۱٫۶ در نوع گیربکس و رینگ است. از سوی دیگر این تنها اریو سایپا رویال ۱٫۶ است که از نظر آپشن با سایرین تمایز دارد.

اطلاع از قیمت ‌های دقیق هر تیپ کار دشواری است، چرا که در بیشتر مواقع فروشندگان بدون در نظر گرفتن هر تیپ، تنها با توجه به دستی یا اتومات بودن گیربکس خودرویشان اقدام به قیمت ‌گذاری می‌ کنند.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *