تغییرات خودرو سازی بنز در گذر زمان

پس از ادغام دو شرکت خودروسازی آلمانی در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، بنز اند سی (تاسیس در ۱۸۸۳ توسط کارل بنز) و دایملر موتور (تاسیس در۱۸۹۰ توسط دایملر و مایباخ) شرکت خودروسازی دایملر- بنز با برند مرسدس راه اندازی شد. مرسدس بنز به ساخت مدل های گران قیمت مشهور شد و پس از تثبیت خود در بازار خودرو، به مسابقات اتومبیل رانی وارد شد.

خودروی مرسدس بنز اس اس کی در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و یک سال پس از آن به عنوان یکی از ۲۶ نامزد اتومبیل قرن انتخاب شد. این خودرو یک موتور ۶ سیلندر ۷.۱ لیتری داشت که ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و به سرعت به خودرو محبوب پیست مسابقات تبدیل شد.

بنز در دهه ۱۹۳۰

در سال ۱۹۳۴، دو مدل جدید اما به طور کامل متفاوت مرسدس بنز ۱۳۰ (اولین خودرو بنز با موتور عقب) و مرسدس بنز ۵۰۰ کی در نمایشگاه خودروی برلین ظاهر شد. در آن زمان تعداد کم جایگاه ‌های سوخت، باعث شده بود تا رانندگان به میزان مصرف سوخت خودروهایشان حساس شوند.

در سال ۱۹۳۶ مرسدس بنز ۲۶۰ دی که اولین خودرو با موتور دیزل در جهان بود برای حل این مشکل ساخته شد. این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری داشت که ۴۵ اسب بخار قدرت تولید می ‌کرد. ویژگی بارز آن این بود که می توانست با یک باک پر، ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند. ساخت این خودرو شروع روندی جدید در صنعت خودروسازی شد که تا امروز ادامه پیدا کرده است.

بنز در دهه ۱۹۴۰

در این زمان به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم، مرسدس ‌بنز هیچ خودروی جدیدی تولید نکرد.


بنز در دهه ۱۹۵۰

 مرسدس بنز ۳۰۰ نخستین خودرو تولیدی این شرکت پس از جنگ جهانی دوم بود. امکانات رفاهی لوکس این خودرو، از زمان خود بسیار جلوتر بود. امکانات این خودرو شامل رادیو ساخت کارخانه بکر، سیستم تلفن موبایل ‏وی اچ اف، ماشین تایپ، میز تحریر، پرده و سقف شیشه ای می شد.

مرسدس در سال ۱۹۵۴ با همکاری مکس هافمن، فروشنده خودروهای خارجی در ایالات متحده آمریکا بنز اس ال ۳۰۰ را تولید کرد. ویژگی برجسته این خودرو در حالی بود که به شکل بال پرندگان باز می شد و با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت سریع ترین خودرو زمان خود بود. 

مرسدس تا سال ۱۹۵۹، مدل جدید دبلیو ۱۸۰ را تولید کرد که از نظر ظاهری نسل جدیدی بود و به نام پونتون مشهور شد. برخی این مدل را جد بزرگ کلاس ای مرسدس بنز می نامند.

بنز در دهه ۱۹۶۰

در آغاز شرکت خودروسازی مرسدس بنز مدل دبلیو ۱۱۱ را طراحی کرد که ویژگی برجسته آن ایمنی سرنشین آن بود. نمای عقب این مدل شبیه به دم ماهی بود و تا سال ۱۹۷۱ که حدود ۳۷۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفت. با اجاره بنز از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.

در این سال ها شرکت های رولز رویس، بنتلی و کادیلاک خودرو های کلاس لیموزین را تولید می کردند و تنها رقیب مرسدس بنز بودند. اما در سال ۱۹۶۳ مرسدس با تولید مدل بنز ۶۰۰ از همه مشهورتر شد. همچنین در این سال مدل بنز دبلیو ۱۱۶ توسط پال براک طراحی شد و تولید آن تا ۱۹۷۲ ادامه داشت. سال ۱۹۶۵ مرسدس بنز کلاس اس را برای نخستین بار به بازار عرضه کرد.

بنز در دهه ۱۹۷۰

در سال ۱۹۷۱ نسل جدیدی از مدل های اس ال با نام بنز آر ۱۰۷ و سی ۱۰۷ تولید شد که مهم ترین محصول آن بازار خودرو آمریکا بود. در همان زمان در ایالات متحده آمریکا قوانین سختگیرانه ای برای ایمنی خودرو های روباز در حال تصویب بود. به همین جهت مرسدس تصمیم گرفت این خودرو با یک سقف فلزی روی آن درکلاس رودستر ساخته شود. ساخت اتاق این مدل ۱۸ سال طول کشید.

 در اواخر دهه هفتاد مرسدس مدل های دبلیو ۱۱۶، دبلیو ۱۲۶ مرسدس بنز کلاس جی را تولید و بازار عرضه کرد.

بنز در دهه ۱۹۸۰

 در دهه ۱۹۸۰مرسدس تنها ۳ مدل جدید دبلیو ۲۰۱، بنز ۱۹۰ ای و مرسدس آی ام گ را به بازار روانه کرد.

بنز در دهه ۱۹۹۰

در این دهه طراحی و تولید مدل‌های مختلف بنز رونق بسیار گرفت. تا سال ۱۹۹۱ به ترتیب مرسدس بنز دبلیو ۱۲۴ و دبلیو۱۴۰ تولید شدند. در سال‌ های پس از آن مرسدس بنز کلاس سی، کلاس اس ال، کلاس اس ال کی و کلاس ام یکی پس از دیگری رونمایی شدند.

 

بنز در دهه ۲۰۰۰

 تا سال ۲۰۰۴ هفت سال بود که مرسدس بنز خودروی جدیدی معرفی نکرده بود. در این سال با همکاری مک لارن، مرسدس مدل بنز اس ال آر مک لارن را تولید کرد. همچنین مدل دیگری به نام مرسدس بنز سی ال اس نیز روانه بازار شد.

شرکت اجاره خودرو پرارین انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ ‌های مختلف به مشتریان عرضه می ‌کند. شما می توانید هر یک از خودروهای بنز ۲۰۰C، ۲۵۰E، ۵۰۰S و CLS پرارین خودرو را کرایه کنید.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *