تسلا مدل Y؛ غول برقی

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا در مدت یک سال توانست یکی از برندهای مطرح خودروهای برقی شود. در حال حاضر این شرکت رقبایی مانند هیوندای، کیا، تویوتا، نیسان، فولکس واگن و جنرال موتورز در زمینه تولید خودروهای تمام برقی دارد. تسلا تلاش می کند تا بازار جهانی خودروهای برقی را از آن خود کند.

خودرو تسلا مدل Y یک کراس اور کوچک تمام برقی است و زمانی رونمایی شد که همه منتظر رونمایی از وانت تسلا بودند.

طراحی خودرو تسلا Y

طراحی ظاهری مدل Y بسیار زیاد نزدیک به تسلا مدل ۳ است. تسلا مدل Y به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط معرفی شد اما با توجه به ارتفاع نه چندان زیاد کف خودرو از سطح جاده، این لقب برایش مناسب نیست. اما ایلان ماسک می گوید: “تسلا مدل Y عملکردی شبیه به خودروهای شاسی بلند دارد درحالیکه رانندگی با آن مانند یک خودروی اسپرت است.”

طراحی تسلا Y ؛فضایی برای همه چیز

گول بدنه کوچک تسلا مدل Y را نخورید!

در داخل کابین ۳ ردیف صندلی با ظرفیت ۷ نفر وجود دارد و البته طراحی این فضا نیز بر پلتفرم تسلا مدل X است. صندلی های ردیف دوم و سوم هر کدام به طور مستقل صاف می شوند و فضای مناسبی برای انواع وسایل مانند چوب اسکی، چمدان و موارد دیگر فراهم می کند. بالابر صندوق عقب به سمت پایین باز می شود که باعث می شود بارگیری و تخلیه آسان و سریع انجام شود.

فضای اطراف راننده درتسلا Y

با وجود صندلی های بالا و داشبورد پایین، راننده بر جاده احاطه کامل دارد. فضای داخلی مدل Y ساده و در عین حال شیک است. باورود به داخل کابین یک صفحه نمایش لمسی ۱۵ اینچی، سیستم صوتی همه جانبه، یک سقف تمام شیشه ای که منظره ای بی نظیر از آسمان را به نمایش می گذارد، به چشم می خورد.

مدل های مختلف تسلا Y

تسلا مدل Y در ۴ مدل عرضه خواهد شد که در مرحله اول عرضه دو مدل بلند برد (Long Range) و کارایی (Performance) به بازار وارد خواهدی شد.

برد حرکتی این دو مدل به ترتیب ۴۸۲ و ۴۳۴ کیلومتر است. همچنین برد مدل پایه برابر با ۳۷۰ کیلومتر است.
مشخصات فنی

پیشرانه دوتایی (Dual Motor)

خودرو تسلا مدل Y یک خودرو چهارچرخ متحرک با دو پیشرانه الکتریکی فوق حساس و مستقل است. این پیشرانه ها گشتاور کنترلی دیجیتالی را به منظور کنترل، کشش و کنترل پایداری بهتر به تمام چرخ های جلو و عقب منتقل می کند. این خودرو در جاده های بارانی، برفی، گل و آفرود قدرتمند عمل می کند.

تسلا Y بدون محدودیت رانندگی

مدل Y یک خودرو تمام الکتریکی است، بنابراین شما هرگز به پمپ بنزین نیاز نخواهید داشت. تنها کافی است شب خودرو خود را در پارکینگ شارژ کنید و هر روز صبح یک باتری کاملاً پر خواهید داشت. زمانی که در جاده رانندگی می کنید و نیاز به شارژ داشتید، در هر ایستگاه عمومی شارژ خودرو یا شبکه شارژ تسلا می توانید آن را به راحتی شارژ کنید.

ایمنی تسلا Y

مدل Y مانند سایر خودروهای تسلا به گونه ای طراحی شده است که ایمن ترین خودرو در کلاس خود باشد. مرکز ثقل پایین، ساختار بدنه محکم و سخت، طراحی خطوط بزرگ باعث امنیت منحصر به فرد این خودرو می شود.

آینده رانندگی با تسلا Y

در مدل استاندارد تمام خودروهای جدید تسلا ترمز اضطراری، هشدار برخورد، نظارت بر نقاط کور و سایر امکانات تعبیه شده است. هیجان انگیز ترین ویژگی تسلا مدل Y قابلیت راننده خودکار است. این ویژگی امکان رانندگی خودکار در خیابان های شهر و بزرگراه ها را فراهم می کند. همچنین در پارکینگ به جای اینکه شما خودرو خود را پیدا کنید او می تواند شما را در هر جای پارکینگ پیدا کند.

شرکت اجاره لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند. در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *