تاکسی هوشمند در آلمان

خودرو هوشمند و بدون راننده آینده

دایملر از خودرو مفهومی Fortwo EQ که توسط یک اپلیکشن هنگام ورود به خودرو از شما استقبال می کند، پرده برداری کرد. این خودرو هوشمند به عنوان تاکسی اشتراکی در شهرها طراحی شده است.

دایملر از این خودرو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. این خودرو به طور کامل مستقل است؛ به این معنی که هیچ فرمان یا پدالی نداشته و داشبورد آن با یک نمایشگر دیجیتال جایگزین شده است. در نمای بیرونی، یک پنل در جلو خودرو تعبیه شده است که پیام خوش آمد گویی، مقصد شما، هشدار به عابران پیاده و سایر کاربران جاده را نمایش می دهد.

درهای خودرو به سمت بالا روی محور عقب باز شده و اخبار و به روز رسانی هوا را نمایش می دهند. داخل خودرو، صفحه نمایش دیجیتال جایگزین داشبورد شده است که دایملر می گوید:”این صفحه دیجیتال با توجه به ترجیحات سرنشینان می تواند موارد مختلفی را پخش کند.”

عملکرد و تنظیمات خودرو EQ Fortwo

عملکرد و تنظیمات خودرو EQ Fortwo را می توان از طریق کنترل صوتی یا یک اپلیکیشن تغییر داد. صندلی های خودرو شبیه به صندلی های راحتی تخت شو (lounge-like bench) بوده و ظرفیت آن ها حداکثر دو نفر است. اگر تک سرنشین بخواهد با دیگران سوار شود، خودرو تنها یک مسافر اضافی پیشنهاد می کند. پیشنهاد مسافر دوم بر اساس مسیر اصلی سفر و اطلاعات مربوط به پروفایل شخصی هر سوار انجام می شود.

پس از اینکه هر دو مسافر سوار شدند، صفحه نمایش دیجیتال داخلی علاقه های مشترک آن ها مانند ورزش هایی که از آن لذت می برند، کنسرت هایی که هر دو در آن شرکت کرده بودند یا موزیک هایی که گوش می کنند را نشان می دهد.

پیشرانه الکتریکی این خودرو، یک باتری لیتیوم- یون ۳۰ کیلو وات در ساعت است. در دیدگاه آینده نگرانه دایملر، هر خودرو زمانی که مسافر ندارد خود را به یک ایستگاه شارژ بی سیم می رساند.

آنت وینکلر، مدیرعامل دایملر، بیان کرده است: “خودرو هوشمند EQ Fortwo چشم انداز ما از پویایی شهری آینده است. این مدل، اصلی ترین خودرو است که مفاهیمی چون کاملاً خودمختار، با بیشترین قابلیت های ارتباطی، دوستانه، به طور کامل شخصی ساز و البته برقی را دربر دارد.”

EQ Fortwo یک خودرو خودکار سطح ۵ خواهد بود؛ به این معنی که به کمک انسان نیازی ندارد و می تواند به طور مستقل به هر مکانی، در هر زمان و شرایطی برود. دایملر ادعا کرده است که این خودرو می تواند از “هوش ازدحام” به منظور تمرکز در نواحی که تقاضای بالا دارند برای کوتاه کردن زمان رسیدن خودرو و بهبود راحتی سیستم حمل و نقل، استفاده کند. به این ترتیب، همیشه خودروهای در دسترس در جاده ها و خیابان ها برای کاهش اتکا به وسایل نقلیه شخصی وجود خواهد داشت.

طراحی خودرو EQ Fortwo

مسافران برای برنامه ریزی سفر خود از تلفن همراهشان استفاده می کنند. دایملر می گوید که هر مسافر پیام های شخصی شده خود را روی پنل جلو خودرو می تواند دریافت کند.

دو نمایشگر ۴ اینچی جمع و جور به سمت خارج قرار گرفته اند و به خودرو اجازه می دهند در صورت لزوم با مسافران ارتباط برقرار کند. این نمایشگرها با یک پیام خوش آمدگویی شروع می کنند. با وجود اندازه کوچک این خودرو بدون وجود فرمان، پدال ها، یا کابین کنترل این کانسپت فضای داخلی جاداری دارد.

کنسول جمع شونده می تواند هم به عنوان قسمت تقسیم صندلی مسافران و هم به عنوان محل نگه داری وسایل به کار رود. البته فضای اضافی کافی برای قرار دادن وسایل در زیر صندلی ها نیز وجود دارد.

دایملر ادعا کرده است که تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ خودرو برقی جدید از SUV های بزرگ گرفته تا خودروهای کوچک تر تولید خواهند شد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *