نگاهی به تاریخچه میتسوبیشی ASX؛ داستان شاسی بلند کوچک ژاپنی

میتسوبیشی ASX یکی از شاسی ‎بلندهای کوچک این شرکت معبتر ژاپنی است که همه ویژگی‌ های یک خودرو فوق‎ العاده را در دسته خود دارد. ظاهر ساده خودرو شاید در نگاه اول شما را جذب نکند اما زمانی که پشت فرمان این خودرو می ‌نشینید و برای مدت طولانی از آن استفاده می‌ کنید، رابطه عاطفی بین این خودرو با شما برقرار خواهد شد که تا مدت‌ ها به سراغ هیچ خودرو جدیدی نخواهید رفت. هرچند بازار خرید و فروش میتسوبیشی ASX در ایران تحت تأثیر حضور کره ‌ای‌های نام آشنا تر در ایران قرار گرفته است و خریداران کمتر با این خودرو با کیفیت آشنا شده ‌اند. به همین دلیل فروش میتسوبیشی ASX آن طور که باید و شاید نتوانست آمار بالایی را تجربه کند. با این حال مدتی است که با افزایش عجیب و غریب قیمت شاسی بلند های کره ‌ای در بازار شاهد آن هستیم که مدتی است توجه خریداران به این خودرو نیز جلب شده است و خرید میتسوبیشی ASX جزو گزینه‌ های اول افراد بیشتری قرار گرفته است.

امروز می ‌خواهیم با تاریخچه این شاسی ‎بلند کوچک بیشتر آشنا شویم و مسیری که این خودرو تا به امروز طی کرده است را بررسی کنیم. بر خلاف تصور بسیاری از افراد میتسوبیشی ASX یک محصول جدید نیست و سابقه واقعی آن بیش از زمان معرفی اولین نسخه آن با نام جدید از سال ۲۰۱۰ است. پس با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به سرگذشت میتسوبیشی ASX و آن چیزهایی که این خودرو را به یکی از با کیفیت‌ ترین و بهترین خودروهای بازار تبدیل کرده اند.

میتسوبیشی RVR و اجداد میتسوبیشی ASX

قبل از این که این خودرو کوچک در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شود دسته ‌ای از خودروهای MVP یا ون‌ های چند منظوره توسط میتسوبیشی تولید می ‌شدند که با نام RVR شناخته می ‌شدند. نسل اول این خودروها در سال ۱۹۹۱ وارد بازار شد و تا سال ۱۹۹۷ تعداد زیادی از انواع این خودروها با نام‌ هایی مانند اسپیس رانر و اکسپو به عنوان ون‌ های کاربردی و چند منظوره کوچک در سراسر جهان به خصوص در آمریکا و اروپا به فروش می ‌رسید. این خودروهای کوچک همگی دارای موتورهای ۱٫۸ و ۲ لیتری بودند و جعبه دنده‌ های ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتومات برای آن ‌ها در نظر گرفته شده بود. بعد از عرضه موفق نسل اول نوبت به نسل دوم RVR ها رسید که این بار روی اسپرت بدون آن‌ ها بیش از پیش تاکید می ‌شد. این خودرو ها از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ در بازار حضور داشتند و بعد از آن تولید آن ‌ها به طور کامل متوقف شد.

تولید مجدد با نام میتسوبیشی ASX

بعد از یک وقفه ۸ ساله، در سال ۲۰۱۰ نسل سوم میتسوبیشی RVR با نام میتسوبیشی ASX و در کلاس جدید به صورت شاسی بلند کوچک ۵ در وارد بازار شدند. در حال حاضر هنوز هم نام RVR در ژاپن همچنان برای این خودروها مورد استفاده می ‌گیرد. علاوه بر این در آمریکا به این خودرو اتولندر اسپرت نیز گفته می‌شود.

میتسوبیشی ASX به دلیل داشتن ویژگی‌ های مثبت زیاد و علاقه شدید مردم به شاسی بلند های کوچک و کم خرج خیلی زود توانست به فروش بالایی در دنیا به دست آورد، اما تا زمان عرضه فیس لیفت اول این خودرو در سال ۲۰۱۳، خرید میتسوبیشی ASX در ایران امکان پذیر نبود.

فیس لیفت اول میتسوبیشی ASX

فیس لیفت سال ۲۰۱۲ سبب شد تا با تغییر چراغ‌ ها و جلو پنجره شاهد تغییر استایل در این خودرو باشیم. علاوه بر این تریم‎ های جدیدی در داخل خودرو نیز مورد استفاده قرار گرفت و جعبه دنده خودرو نیز بهبودهایی پیدا کرد. با این حال استقبال از میتسوبیشی ASX در یارن چندان گرم نبود و به دلیل کمبود امکانات چندان مورد توجه قرار نگرفت.

فیس لیفت دوم میتسوبیشی ASX

با این حال با ورود نسخه فیس لیفت دوم که در سال ۲۰۱۶ رخ داد، میتسوبیشی ASX شرایط بسیار بهتری در بازار پیدا کرد. در فیس لیفت دوم چهره خودرو به خصوص در نمای جلو به طور کامل تغییر کرد. در این فیس لیفت شاهد تغییر چراغ‌ ها، جلو پنجره و کاپوت میتسوبیشی ASX که به این خودرو ظاهری جذاب‌ تر و مدرن ‌تری می‌ داد. رینگ ۱۸ اینچی جدید، پدال شیفتر، اضافه شدن حالت L برای شروع حرکت با دنده سنگین به گیربکس CVT، نور بالای اتوماتیک، سنسورهای جلو و ترمز اضطراری نیز سایر تغییرات نسخه جدید این خودرو است.

شرکت اجاره لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند. در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *