بوگاتی آتلانتیک؛ همتا بوگاتی شیرون

زیبا، اسپرت، لاکچری و کمیاب چهار صفت از تمام صفت هایی است که به برای توصیف بوگاتی استفاده می شوند. اما بوگاتی نوع ۵۷ کوپه آتلانتیک برای کسانی است که دوست دارند خاص باشند. تنها ۴ تا از این مدل در سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ تولید شد که ۳ مورد از آن ها به بازار عرضه شد. این ۳ خودرو به عنوان با ارزش ترین خودروهای جهان شناخته می شوند. بازار خودرو نزدیک به ۸۰ سال است که منتظر چهارمین آتلانتیک بود.
در نهایت آرتور بی نوستاس، طراح سرشناس و خالق پورشه ۹۳۹، طرح خلاقانه و زیبای آتلانتیک را برای بوگاتی طراحی کرد. در مدل جدید نشانه هایی از خودروی بی نظیر آتلانتیک ۵۷ Type دیده می شود. به گونه ای که نوستاس، در طراحی آتلانتیک عناصر آتلانتیک مدل ۵۷ را ویژگی های به روز شیرون ترکیب کرد و محصولی آفرید که رقیب خودروهایی مانند فراری ۸۱۲ و رولز رویس ریث شد.

طراحی ظاهری بوگاتی آتلانتیک

زمانی که آتلانتیک برای اولین بار معرفی شد، بدنه ای بسیار زیبا و عجیب و غریب داشت. چرخ ها به شکل برجسته روی بدنه تعبیه شده اند و کاپوت برای خودرویی به طول کلی فقط ۷/۳ متر به طرز جالب توجهی کشیده است.

در نمای جانبی طراحی پنجره ها به گونه ای است که دیدن داخل خودرو از این نما ممکن نیست. طراحی داخلی و خارجی آتلانتیک فوق العاده و جذاب است و این خودرو را به عنوان جانشین شیرون معروف کرده است.

نمای عقب خودرو به شکل بیضی است و ارتفاع کمی از سطح زمین دارد. ۶ اگزوز باریک نمای انتها را کامل می کند. یکی از ویژگی های برجسته طراحی ظاهری این خودرو، خط اتصالی است که به صورت عمودی از کاپوت شروع شده و تا پایین امتداد دارد. این خط مانند باله کوسه تیز است که بدنه عقب را از وسط تقسیم می کند. در واقع ورقه های فلزی به صورت جدا از هم در جای خود پرچ شده اند.

برای این مدل، با شماره شاسی ۱۰۴ ۵۷، ژان بوگاتی از ورقه الکترونی هواپیمایی برای بدنه استفاده کرده است. ورقه های الکترونی از ۹۰% منیزیم و ۱۰% آلومینیوم ساخته می شود. این ورقه ها سبک و قوی هستند اما نمی توان به آسانی آن ها را جوش داد. به همین دلیل بوگاتی قسمت های بدنه را به هم وصل کرده و خط شکاف معروف پشت را ایجاد کرد.

این مدل به افتخار دوست بوگاتی “جین مرموز” نامگذاری شده است. مرموز اولین خلبانی بو که بر فراز اقیانوس اطلس جنوبی در سال ۱۹۳۶ پرواز کرد و دیگر بازنگشت.

درهای آتلانتیک به سمت سقف باز می شوند تا ورود و خروج سرنشینان راحت تر شود. پرچ آلومینیومی روی سقف امضای طراحی بوگاتی است که منحصر به فرد و زیبا هستند.

ویژگی های فنی بوگاتی آتلانتیک

این خودرو از یک پیشرانه ۳/۳ لیتری دارد که ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. گفته می شود که پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو که با واحدی الکتریکی همراه است، تحت تاثیر پورشه تایکان است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

در سال ۲۰۱۵، بوگاتی قصد داشت از آتلانتیک در همایش پبل بیچ رونمایی کند، اما رسوایی دیزلگیت یعنی تقلب در اعلام میزان آلایندگی خودروهای فولکس واگن مانع این معرفی شد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *