بررسی DS3؛ محبوب ‌ترین خودرو کمپانی دی اس در نزد اروپایی‌ ها

کمپانی دی اس در نگاه اول به نظر نا شناخته می‌ آید، اما هنگامی که نام سیتروئن در پس زمینه نام این برند جدید مشاهده می‌ شود، می ‌توان آن را برندی قابل اعتماد و با اعتبار در اروپا نامید. سال ۲۰۰۹ بود که سیتروئن تصمیم گرفت به کمپانی خود یک برند جدید به عنوان زیر مجوعه ارائه کند و با همکاری تیم جدیدی محصولات متفاوت ‌تری به بازار ارائه کند. اولین نتیجه این همکاری در سال ۲۰۱۰ و با نام سیتروئن DS3 وارد بازار شد. DS3 به پشتوانه کیفیت و طراحی بسیار خوبی که داشت توانست در بازار اروپا موفقیت ‌های بسیاری کسب کند. در همان سال اول حضورش در بازار اروپا نیز عناوین برتر زیادی را نظیر بهترین خودرو سال از آن خود کرد.

کمپانی DS به جز این خودرو، محصولات لوکس و پر طرفدار دیگری نیز دارد. اما در بازار اروپا که خریداران اکثراً به خودرو های هاچ بک کم مصرف شهری علاقه نشان می ‌دهند، تعجبی نیست که خودرو با کیفیتی مانند DS3 در این رده به موفقیت ‌های چشمگیری برسد. از سال ۲۰۱۶ به بعد که فعالیت دی اس به عنوان یک برند جداگانه آغاز شد، این مدل نیز تنها با نام DS3 به بازار عرضه شد. میزان خرید و فروش DS3 در بازار اروپا در سال‌ های اول به قدری بالا بود که این کمپانی تصمیم گرفت مدل کراس آور آن را نیز وارد بازار کند. در ادامه نگاه عمیق ‌تری به این خودرو محبوب برند دی اس خواهیم داشت.

طراحی ظاهری DS3

دی اس۳ با این که یک خودرو هاچ بک شهری است اما سبک طراحی آن با تمامی خودرو های اقتصادی این رده متفاوت است. به طور کلی باید گفت دی اس طراحی ساختار شکن خود را با این مدل به جهانیان معرفی کرد. خودرو هاچ بکی که اصلاً مانند هم رده ‌هایش ساده و بی آلایش و دور از هیجان نبود. بلکه با طراحی بسیار زیبایی که داشت خریداران اروپایی را به شدت به سمت خود جذب می ‌کرد. جلوپنجره ۶ ضلعی و بزرگی که در نمای جلویی این خودرو به چشم می ‌خورد در سال ۲۰۱۶ طراحی شده است. درحالی که در مدل ‌های ۲۰۱۸ برند های دیگر شاهد اینگونه جلوپنجره‌ های بزرگ هستیم. این نماد در واقع نشان دهنده پیشرو بودن دی اس در طراحی ظاهری است. به هر حال نمی ‌توان ذوق و هنر خلاقانه فرانسوی ‌ها را نیز دست کم گرفت.

طراحی مدل ۲۰۱۸ این خودرو محبوب نیز با حفظ اصالت در طراحی کاملاً به روز و مدرن شده است. این موضوع را می‌ توان در چراغ ‌های LED بزرگ این خودرو، خطوط برجسته و سه بعدی در نمای جانبی و پشتی خودرو و نیز رینگ‌ های اسپرت آن دید. این خودرو جذاب یک سالی است که در بازار ایران نیز حضور دارد و افرادی که به خودرو های هاچبک علاقه مند هستند می ‌توانند با خرید DS3 یکی از زیبا ترین هاچ بک‌ های دنیا را داشته باشند.

طراحی داخلی DS3

اگر با شنیدن نام هاچ بک برای این خودرو حس کرده‌ اید که کابین آن نیز مانند خودرو های اقتصادی هم رده‌ اش طراحی شده است، سخت در اشتباهید. کابین DS3 یکی از لوکس ‌ترین کابین ‌ها در رده خودش محسوب می ‌شود که به راحتی می‌ تواند سلیقه تجملگرای ایرانیان را نیز برآورده کند. هرچند این خودرو یک خودرو هاچبک کم‎ مصرف است. اما دی اس قصد نداشته با طراحی این خودرو به مشتریان خود یادآورد شود که در یک خودرو ارزان قیمت نشسته ‌اند.

همانطور که در تصاویر می ‌بینید، زبان طراحی دی اس برای طراحی کابین به هیچ برند دیگری در جهان شبیه نیست. این برند در کابین محصولات خود بیشتر از المان ‌های ۶ ضلعی و الماس گونه استفاده می‌ کند تا حس تجملاتی بیشتری به کابین خود ببخشد. صندلی ‌های چرم به همراه دستگیره، آینه‌ های جانبی گرمکن دار برقی، آینه عقب الکتروکرومیک، کروز کنترل به همراه محدود کننده سرعت، دوربین دید عقب، سیستم کمکی حرکت در سر بالایی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور پارک عقب و جلو، مانیتور ۷ اینچی و … از جمله امکاناتی است که این خودرو در کابین خود ارائه می ‌دهد. بنابراین با خرید دی اس ۳ نه تنها یک خودرو کم مصرف بلکه یک خودرو نسبتاً لوکس کم مصرف خواهید داشت.

مشخصات فنی دی اس ۳

دی اس ۳ نه تنها از نظر ایمنی و امکانات در سطح بسیار بالایی قرار دارد. بلکه از لحاظ فنی نیز به عنوان یک هاچبک شهری عملکرد بسیار خوبی دارد. این خودرو از یک موتور ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری توربوشارژ بهره می ‌برد. این موتور حدود ۱۰۹ اسب بخار نیرو و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور برای این خودرو تولید می ‌کند که این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ‌های جلو منتقل می‌ شود.

دی اس ۳ با توجه به موتور کوچک و ۳ سیلندر خود شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹٫۹ ثانیه ‌ای دارد که به نظر برای خودرویی در این رده کمی ضعیف است. اما با کمک گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری و موتور توربوشارژ خود می ‌تواند در شتاب ثانویه این کمبود را جبران کند. موتور کوچک این خودرو در سیکل ترکیبی فقط ۴٫۶ لیتر بنزین می ‌سوزاند. این میزان سوخت هزینه ‌های نگهداری از این خودرو را به شدت کاهش داده و آن را به یک گزینه مناسب برای رانندگی شهری تبدیل کرده است.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *