بررسی نقاط مثبت و منفی تلیسمان

می ‌توانیم تولید رنو تلیسمان را به عنوان یک تغییر در زبان طراحی شرکت رنو در نظر بگیریم که از آن یک خودروی جالب توجه ساخته است. طراحی بخش جلوی خودرو و همچنین استفاده از یک سبک خاص برای قسمت عقب آن باعث شده که جذابیت و استحکام در آن در کنار یکدیگر دیده شود. به همین دلیل خرید رنو تلیسمان می ‌تواند ما را صاحب یک خودروی لوکس فرانسوی کند که از لحاظ استحکام هم در سطح خوبی قرار دارد.
اما در هر صورت برای خرید این خودرو لازم است که نقاط مثبت و منفی آن را در نظر بگیریم و ببینیم که این خودرو می ‌تواند چه حرفی برای گفتن در بازار داشته باشد. پرارین خودرو مفتخر است در این مقاله به صورت جامع نقاط خوب و بد تلیسمان را به نمایش بگذارد.

برخی از نقاط مثبت رنو تلیسمان

طراحی بسیار زیبا و جذاب بدنه

نه تنها در مقایسه با سایر محصولات شرکت رنو، بلکه در مقایسه با سایر خودروهای سدان لوکس در سطح بازار می ‌توانیم نمره بالا و قابل قبولی به طراحی بدنه خودروی رنو تلیسمان بدهیم. در نمای جلوی این خودرو از زبان طراحی شرکت رنو استفاده شده که ورودی هوا به چراغ‌ های جلو متصل شده و نوعی پیوستگی خاص به وجود آورده است. نمای عقب خودرو هم از دو چراغ فانتزی و خاص بهره می ‌برد که به طور کلی نمره قابل قبول و بالایی به طراحی بدنه این خودرو می ‌دهد.

عملکرد بسیار خوب پیشرانه

یکی از موارد مهم و تأثیر گذار در خرید و فروش رنو تلیسمان در نظر گرفتن مشخصات فنی و ویژگی‌ های پیشرانه این خودرو است. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارای حجمی معادل با ۱۶۰۰ سی‌سی بوده که مجهز به توربوشارژر است و به همین دلیل ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می ‌کند. طبیعتاً این مقدار نیرو هم برای حمل یک خودروی ۱۵۰۰ کیلویی مناسب است و هم به خودرو کمک می‌ کند که به راحتی چهار یا پنج سرنشین را در سربالایی ‌ها و در مسیرهای مشکل حمل کند.

برخورداری از امکانات رفاهی مناسب

شرکت رنو تلاش کرده تا در این محصول جدید خود از امکانات رفاهی کاملی بهره ببرد تا خودرو هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم برای سرنشینان جذاب باشد. از پکیج کامل سیستم ترمز خودرو گرفته تا استفاده از ایربگ و سیستم هیدرولیک برای فرمان ‌ها نشان می ‌دهد که هندلینگ این خودرو بسیار راحت است. در ضمن شما باید موارد دیگری مانند کروز کنترل، سنسور باران، دوربین دید عقب، سنسور پارک، تنظیم برقی صندلی ‌ها و تنظیم و برقی آینه‌ ها را هم اضافه کنید.

طراحی و مناسب فضای داخلی کابین

زمانی که وارد خودروی رنو تلیسمان می ‌شوید به جرات می ‌شود ادعا کرد که نسبت به کیفیت ساخت آن ایمان کامل می ‌آورید. در طراحی بخش داخلی این خودرو تلاش شده که ترکیب متناسب و هماهنگی از چرم و چوب استفاده شود که برای نشان دادن لوکس بودن خودرو کفایت می ‌کند. در سمت راست شما به عنوان راننده یک نمایشگر ۷ اینچی استفاده شده است که دکمه‌ های کاربردی به ترتیب و با نظم خاصی در اطراف آن چیده شده‌ اند. به همین دلیل راننده برای پیدا کردن دکمه ‌های مختلف دچار سردرگمی نمی ‌شود.

نکات منفی رنو تلیسمان

1. قیمت بالای خودرو

نمی ‌دانم تا چه اندازه در بازار خودروهای خارجی حضور دارید اما جالب است بدانید که برای این خودرو قیمت بالای چند صد میلیونی گفته می ‌شود. مطالعه بازار نشان می ‌دهد که در حال حاضر قیمت رنو تلیسمان مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در حدود ۲۴۰۰۰ دلار است. این رقم در مقایسه با خودروهای ایرانی یک رقمی هنگفت و سرسام آور محسوب می ‌شود که طبیعتاً طیف وسیعی از افراد جامعه را از خرید آن محروم می‌ کند. اما به هر حال از ویژگی‌ های برجسته خودرو هم نمی ‌توانیم چشم ‌پوشی کنیم.

2. سواری خشک

صدا دادن اتاق به صورت ضربه در سرعت‌ های بالا و پایین یکی از مواردی است که به عنوان نکته منفی خودروی رنو تلیسمان معرفی می ‌شود. اگرچه هنوز شرکت رنو برای این ایراد دلیل خاصی نیاورده اما در مدل‌ های وارداتی به ایران هم این مشکل کاملاً قابل لمس است. طراحی صندلی ‌های این خودرو بسیار جذاب و دلنشین است اما زمانی که خودرو در سرعت ‌های بالا وارد مسیرهای ناهموار می ‌شود نوعی ضربه در حین مسیر احساس می ‌شود که برای سرنشینان خودروی گران قیمتی مانند رنو تلیسمان نمی ‌تواند قابل توجیه باشد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو در تهران با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

لینک های بیشتر yun.ir/vrz3e9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *