وضعیت استهلاک کیا پیکانتو چگونه ارزیابی می ‌شود؟

کیا پس از تولید مدل موفق ریو ( همه آنچه میخواهید درمورد ریو بدانید در مطلب از ریو هاچ بک محبوب بیشتر بدانیم، آمده است ) در دو رده سدان و هاچ بک تصمیم گرفت در بازار اروپا اعتبار بیشتری برای خود دست و پا کند. بنابراین باید بیشتر بر روی تولید خودرو های هاچ بک متمرکز می ‌شد. در نهایت سال ۲۰۰۴ خط تولید کیا پیکانتو به عنوان هاچ بک جدیدی از کیا راه اندازی شد. از آنجا که کیا در تولید خودرو های هاچ بک سابقه درخشانی داشت، در تولید این مدل خود نیز از همان ابتدا موفق بود و توانست خریداران اروپایی را به سمت خود جلب کند. ویژگی‌ هایی مانند طراحی مدرن و به روز، قیمت مناسب و امکانات زیاد باعث شد میزان خرید و فروش کیا پیکانتو در بازار اروپا در هر سال سیری صعودی داشته باشد.

نسل دوم کیا پیکانتو که در ایران نیز حضور دارد، توانست در سال ۲۰۱۲ از موسسه JD POWER عنوان مقرون به صرفه ‌ترین و قابل اعتماد ترین خودرو را به دست آورد. از لحاظ ایمنی نیز این خودرو توانست امتیاز ۵ ستاره را از موسسه ایمنی Euro NCAP به دست آورد. از این رو می ‌توان گفت پیکانتو خودرویی است که ارزش خرید بسیار بالایی در بازار اروپا دارد. اما باید دید استهلاک این خودرو پس از استفاده‌ های طولانی مدت چگونه خواهد بود. با ما در ادامه همراه باشید تا با بررسی عوامل مؤثر، میزان استهلاک کیا پیکانتو را بسنجیم.

عوامل مؤثر در میزان استهلاک خودرو

استهلاک یک خودرو که در واقع فاکتوری است برای میزان سنجش ناپایداری کیفیت در یک خودرو، به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت و عمر قطعات اصلی، کیفیت بنزین مورد استفاده، سرویس و رسیدگی به موقع و در نهایت مراقبت و نحوه استفاده راننده از خودرو شخصی خود در تعیین میزان استهلاک یک خودرو نقش مهمی بازی می‌ کنند. به عنوان مثال خودرو های تویوتا که کمترین میزان استهلاک را در ده سال اول استفاده دارند، از قطعات اصلی با ماندگاری بالایی بهره می ‌برند که در صورت سرویس‌ های به موقع پس از ۱۰ سال نیز به خرج نمی ‌افتند. در واقع عمر قطعات را می ‌توان از هزینه نگهداری خودرو ها نیز حدث زد. بنابراین برای خودرو تازه واردی مانند کیا پیکانتو باید عواملی نظیر هزینه نگهداری و کیفیت قطعات را بررسی کنیم.


کیفیت قطعات اصلی کیا پیکانتو

کیا پیکانتو یک هاچ بک شهری است که برای طی کردن مسیر های شهری با سرعت متوسط طراحی شده است. بنابراین اگر از این خودرو به اندازه توانش کار بکشید می ‌توانید تا سال ‌ها از این خودرو بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. زیرا نسل دوم کیا ریو که با مدل ۲۰۱۶ خود نیز در ایران حضور دارد، طی نظرسنجی‌ های گسترده در اروپا توانسته لقب کم خرج ترین خودرو شهری را به دست آورد. با توجه به اندک گزارش‌ های خرابی که از این خودرو منتشر شده است می ‌توان نتیجه گرفت که قطعات آن نیز در استفاده‌ های طولانی مدت به راحتی و با کیفیت سابق خود کار می ‌کنند. هرچند بسیاری از افراد معتقدند که خودرو های کره ‌ای از دوام بالایی برخوردار نیستند، اما پیکانتو با عملکرد خود این موضوع را نا دیده گرفته و کیفیت و دوام خود را در بازار های جهانی به اثبات رسانده است. بنابراین بی دلیل نیست که میزان خرید کیا پیکانتو در بازار های اروپایی به رقم قابل توجهی رسیده است. با اجاره کیا از پرارین خودرو تجربه رانندگی متفاوتی را تجربه نمائید.


هزینه‌ های نگهداری کیا پیکانتو

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد کیا پیکانتو از طرف موسسه JD POWER لقب قابل اعتماد ترین و مقرون‎ به صرفه ‌ترین خودرو شهری را به دست آورده است. JD POWER موسسه ‌ای است که هر محصول جدیدی در بازار را مورد بررسی قرار می ‌دهد و با نظرسنجی از تعداد زیادی از صاحبان خودرو ها سطح کیفی آن ‌ها را در بخش‌ های مختلف تعیین می ‌کند. با توجه به امتیاز کامل کیا پیکانتو در بخش خودرو مقرون به صرفه و اقتصادی می ‌توان گفت که این خودرو از هزینه‌ های نگهداری بسیار کمی برخوردار است و به معنای واقعی یک هاچ بک اقتصادی است. از آنجا که کیفیت قطعات در کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری از خودرو تأثیر بسیاری دارد، در این بخش بازهم به کیفیت و دوام بالای این خودرو پی می ‌بریم.

سخن یایانی

با بررسی این عوامل تاثیر گذار بر روی استهلاک، باید گفت که کیا پیکانتو جزو خودرو های کم اسهتلاک در بازار جهانی محسوب می شود. اگر قیمت کیا پیکانتو در ایران منصفانه ‌تر تعیین می ‌شد، شاید در بازار ایران نیز می ‌توانست خودی نشان دهد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *