استهلاک هیوندا i20 به چه مواردی بستگی دارد

شرکت کرمان موتور نمایندگی رسمی هیوندای کره جنوبی را دارد که در آن به راه‌ اندازی خط تولید هیوندا i20 پرداخته است.این خودرو در کشورهای مختلف دنیا فروش خوبی برخوردار بوده است و از محصولات بسیار موفق شرکت هیوندای کره جنوبی به شمار می رود. نکات مثبت هیوندا i20 می‌ توان به استهلاک پایین و مصرف سوخت کاملا اقتصادی آن اشاره کرد که بیشتر خریداران این خودرو از آن نام می برند. با این حال خرید کنندگان این خودرو از قیمت بالای آن شکایت دارند.

چیزی که برای بیشتر خریداران از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است این است که باید مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان را به عنوان قیمت هیوندا i20 در نظر بگیرند. طبیعتا چنین مبلغی نیاز به بررسی‌ های دقیق و کارشناسانه دارد. در ادامه با پرارین خودرو همراه باشید تا هزینه های استهلاک i20  را کاهش دهید.

مختصری در مورد هیوندا i20

معرفی هیوندا i20 در سال ۲۰۱۱ و ادامه ساخت آن در ایران توسط شرکت کرمان خودرو در سال ۹۶ مسیر جالب و تعیین کننده ‎ای داشته است. نسل اولیه این خودروها با حجم ۱۶۰۰ سی ‌سی وارد بازار شد که در ایران به صورت خودروهای وارداتی و در قالب شرکت آسان خودرو عرضه می ‌شدند. در سال ۹۵ شرکت کرمان موتور تصمیم گرفت حجم موتور این خودروها را به ۱۳۶۸ کاهش دهد که در نتیجه قدرت خودرو به ۹۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۳۴ نیوتون متر کاهش پیدا کرد. البته در نسل جدید شاهد استفاده از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بودیم که نسبت به گروه اولیه موفق تر بود. این خودرو سطح ایمنی قابل قبولی دارد که هم به دلیل استفاده از سیستم ترمز دیسکی ضد قفل و هم به دلیل وجود فرمان برقی برای هندلینگ خودرو است.

شرایط خودرو برای استهلاک بالا نیست

اگر مروری بر مشخصات هیوندا i20 داشته باشیم متوجه می‌ شویم که در این خودرو از لاستیک های کوچک با اندازه ۱۵ اینچ و ۱۶ اینچ استفاده می ‌شود، خودرو دارای سیستم تعلیق مک فرسون است و از طرف دیگر مواد اولیه به کار رفته در ساخت خودرو هم کیفیت خوبی دارند. بنابراین توصیه ما در خرید هیوندا i20 این است که شما خودرو را برای مسیرهای شهری انتخاب کنید و هیچ دلیلی برای استفاده از آن در مسیرهای خاکی و مسیرهای آفرود ندارید. اگر مسیر درستی برای استفاده از این خود را انتخاب کنید و شرایط رانندگی شما مناسب باشد مطمئن باشید که میزان استهلاک خودرو به هیچ وجه بالا نیست و شما در چند سال اولیه فقط هزینه سرویس و نگهداری خودرو را می ‎پردازید.

کیفیت مواد داخل کابین خوب است ولی طراحی صندلی مناسب نیست

شما از لحظه ای که وارد خودروی هیوندا i20 می ‎‎شوید متوجه کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین می شوید. برای اکثر قسمت ‎های این خودرو از روکش چرم مصنوعی استفاده شده است و حتی برای صندلی ‎ها هم از یک پارچه مقاوم و مستحکم کمک گرفته شده است. اما دو ایراد بزرگ در داخل کابین وجود دارد که استفاده از پلاستیک خشک برای بخشی از داشبورد خودرو و همچنین طراحی نامناسب صندلی هستند. وجود پلاستیک خشک احتمال استهلاک آن را بالا می ‌برد و بعد از چند سال متوجه حضور خط و خش بر داخل خودرو می شوید. از طرف دیگر طراحی نامناسب صندلی ممکن است شما را مجبور کند که در داخل خودرو دائما جابه ‎جا شوید و این به بافت صندلی و سایر قسمت‎ های داخلی آن لطمه بزند.

هیوندا i20 وارداتی است و کیفیت قطعات آن بالاست

اگر توهین به خودروهای تولید داخل نباشد، خوشبختانه قطعات هیوندا i20 از طرق مختلف به ایران وارد می‌ شوند و سپس در شرکت کرمان موتور مونتاژ می ‌شود. این قطعات هم شامل قسمت ‌های موتور و هم شامل بخش های مختلف بدنه خودرو می شوند.بنابراین فرایند مونتاژ خودرو در شرکت کرمان موتور انجام می گیرند و هیچ دخالتی در وضعیت خودرو ندارد. این موضوع در خرید و فروش هیوندا i20 یک موضوع امیدوار کننده است و شما مطمئن هستید که از قطعات با کیفیت و استاندارد در خودرو استفاده می شود. این نکته را هم نباید فراموش کنید که شرکت هیوندا نظارت کامل بر روند تولید این خودروها دارد و به همین دلیل سطح اطمینان شما برای جلوگیری از کاهش کیفیت خودرو بالا خواهد رفت.

تاثیر سیستم تعلیق مک فرسون بر حفظ ساختار اولیه

سیستم تعلیق مک فرسون یکی از محبوب ترین سیستم های تعلیق در صنعت خودروسازی دنیا است که نه بیش از حد نرم و نه بیش از حد سفت است. سیستم تعلیق سفت باعث انتقال ضربه به کابین خودرو و در نتیجه استهلاک بدنه خودرو می شود. در طرف مقابل اگر سیستم تعلیق خیلی نرم باشد، به مرور زمان خودرو حالت اولیه خود را از دست می دهد و اصطلاحاً خودرو افتاده می شود. بنابراین شما با پرداخت قیمت هیوندا i20 مطمئن هستید که یک خودرو با میزان استهلاک پایین و با هزینه نگهداری خریداری می ‎کنید.

در صورتی‎ که علاقمند به اجاره خودرو و تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره هیوندای  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

لینک های بیشتر https://1ea.ir/FU9GD

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *