آلفارومئو جولیتا کارکرده بخریم یا نه؟

هرچه به سمت پایان سال و پایان فصل سرما می‌ رویم بازار خرید و فروش خودرو گرم ‌تر و گرم‌ تر می ‌شود. دراین ‌بین بازار خرید و فروش خودرو های کارکرده نیز جان تازه ‌ای به خود می‌ گیرد. بسیاری از مردم به دلایلی خرید خودرو های کارکرده و دست ‌دوم را ترجیح می ‌دهند. شاید مهم ‌ترین دلایل این تصمیم را بتوان سلیقه و بودجه عنوان کرد؛ یعنی عده ‌ای با توجه به بودجه‌ ای که دارند، خودرویی باکیفیت ‌تر و مناسب با سلیقه خود را به خودرویی با کیفیت پایین ‌تر ولی صفرکیلومتر ترجیح می‌ دهند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی وضعیت خرید و فروش خودروی آلفارومئو جولیتا کارکرده بپردازیم.

آلفارومئو جولیتا کارکرده بخریم یا نه؟

در ابتدا یک مرور کلی روی ویژگی ‌های اصلی این خودرو داشته باشیم. کمپانی آلفارومئو خودروی جولیتا را از سال ۲۰۱۰ تولید کرد. حدود ۲-۳ سال بعد این خودرو در ایران نیز توسط شرکت آلفا موتور عرضه شد. امروز در بازار خودرو های کارکرده مدل‌ های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ جولیتا خرید و فروش می ‌شوند.

جولیتا هایی که در ایران موجود هستند از یک پیشرانه ۱٫۴ لیتری بهره می ‌برند و با این پیشرانه ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۷٫۷ ثانیه است که شتاب خوب و بالایی به‌ حساب می‌ آید. این خودرو از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ ‌های جلو استفاده می‌ کند.

نمای بیرونی هم از یک طراحی منحصربه ‌فرد برخوردار است که هنر اصیل ایتالیایی را به رخ می‌ کشد. یکی از دلایل اصلی انتخاب این خودرو نیز همین ظاهر جذاب است؛ که هم می‌ تواند جوانان را جذب خود کند و هم می ‌تواند خود را به‌ عنوان یک خودروی خانوادگی جمع‌ و جور معرفی کند.

اگرچه قیمت یک پارامتر مهم و تعیین ‌کننده در خرید خودرو است ولی برای تصمیم ‌گیری در مورد خرید آلفارومئو جولیتا کارکرده باید به نکات دیگری هم دقت کنیم.

به ‌صورت طبیعی هرچه قیمت یک خودرو بالا تر می‌ رود بازار خرید و فروش دست ‌دوم آن نیز ضعیف ‌تر می شود این موضوع کاملاً برای آلفارومئو جولیتا صدق می ‌کند.
از طرف دیگر یکی از مزایای خرید آلفارومئو جولیتا کارکرده این است که این خودرو افت قیمتی خود را داشته است.

هزینه‌ های تعمیر و نگهداری آلفارومئو جولیتا 

نکته دیگری که در خرید خودرو های کارکرده باید به آن دقت کرد میزان هزینه‌ های تعمیر و نگهداری است؛ چرا که بسیاری از افراد خودرو های صفر خریداری کرده و پس از مدتی که به خرج و هزینه افتاد آن را به ‌صورت دست ‌دوم می‌ فروشند. اگرچه کارشناسان و مالکان جولیتا معتقدند که این خودرو خیلی کم به مشکل می‌ خورد یا به‌اصطلاح “خرابی در کارش نیست” ولی در صورت خرابی و نیاز به تعمیر و یا حتی سرویس‌ های دوره ‌ای، هزینه آن بالا خواهد بود. پس خیلی باید دقت کنید که جولیتای مدنظرتان در موقع خرید هم کارکرد خیلی زیادی نداشته باشد و هم به خرابی و هزینه نیافتاده باشد که در این صورت هزینه‌ های تعمیر آن احتمالاً به شما فشار بیاورد.

جمع بندی کلی آلفارومئو جولیتا 

برای جمع ‌بندی باید بگوییم اگر به خرید یک خودروی زیبای اسپرت و با کیفیت علاقه دارید جولیتا می‌ تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. اگر با توجه به بودجه ‌تان تصمیم به خرید مدل کارکرده این خودرو را داشته باشید، درصورتی ‌که خودروی موردنظرتان کارکرد کمی داشته و همچنین ازلحاظ فنی سالم بوده و به هزینه جدی نیاز نداشته باشد باید بگوییم که تصمیم درستی گرفته‌ اید. اما اگر خودروی مدنظرتان مدلی پایین و کارکردی بالا داشته باشد احتمالاً هزینه‌ های تعمیر و نگهداری آن نگذارد تجربه دلچسبی از این خودرو داشته باشد.

شرکت اجاره خودرو لاکچری پرارین خودرو انواع خودرو های سواری و لوکس را در تیپ‌ های مختلف به مشتریان عرضه می‌ کند.

در صورتی‎ که علاقمند به تجربه رانندگی با خودروهای اجاره ‌ای هستید، برای اجاره خودرو با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با اجاره خودرو لاکچری پرارین لذت رانندگی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *